|
|
Hmm.. TV2 news ?..
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Kan se idéen i kanalen, hvis man vil have et hurtigt overblik over nyhederne. De sender oftest korte og præcise nyheds-udsendelser, som skaber et hurtigt overblik og dagens nyheder, hvilket er meget fint. Om kanalen bliver en succes kan jeg desværre ikke sige. |
// Jesper Skov
|
Personligt kan jeg ikke rigtig se ideen med kanalen.. Jeg kan godt se hvad konceptet bygger på og det hele, og hvilket ''behov'' det ligesom er den skal dække.. Men.. Jeg tror bare ikke rigtig behovet er her i Danmark, hvilket gør at jeg forudser den som en meget kort ''trend''.. Og jo, det er rigtigt at de da gør det professionelt, med deres nye speedbåd og smarte hellikopter, men det er bare som om at det er liiige en tand for ammerikansk til det danske land, og den danske størrelse.. Jeg havde det til at køre i baggrunden da jeg sad og arbejdede i en times tid idag.. Og på omkring en time, nåede jeg at høre de samme nyheder og de samme interviews 4 gange... Det syntes jeg bare på en måde ikke er professionelt ?.. De skaber noget flot, fængende og utrolig stort faktisk !.. Men.. problemet er, at man i Danmark ikke har noget at fylde en sådanne kanal ud med !. Tror evt. problemet ligger lidt i at den nye direktør har været et stykke i udlandet, og måske vænnet sig til at det bare er en smule større der, jeg ved det ikke ?.. Det skal lige siges, at jeg INTET har imod den nye TV2 direktør, for han gør sku ellers et godt arbejde !.. Tror bare lige at de med TV2 News, har skudt efter et marked der ikke helt er der.. Eller i hvert bliver alt for overmættet nu.. |
|
Det er da latterligt at man skal have viasat eller andet for at se det... få det dog ud til alle... |
Det er netop hele konceptet. Du kan se nyheder hvert kvarter. Kl 03 eller 12 om formiddagen. Det er ikke meningen man skal se det i flere timer i træk. Det er i hvert fald begrænset hvor mange nyheder der kommer på et par timer. Jeg synes det er et fantastisk initiativ, og jeg bruger det selv meget. Det er fedt for os, der ikke går i seng kl 22, står op kl 7, og spiser aftensmad kl 18 hverdag:-) TV2 Charlie og TV2 Film er jeg dog ikke meget for! |
|
Jeg havde store forventninger til den, da vi har en 24 timers kanal i nordjylland som hedder 24 nordjydske som er okay, selvom den er meget Aalborg fikseret. Men jeg blev skuffet, meget skuffet, de sender de samme nyheder 4 gange i timen, det er total overkill efter min mening, og så fylder de bare op for at have noget, da jeg så den var dagens "Breaking news" Per stig møller som var på besøg i Irak. WOW det jo noget af en nyhed, og noget man kan bruge de næste 12 timer på at snakke om (de 11 timer er dog genudsendelse) Det er flat. Jeg havde håbet lidt mere på CNN/BBC og mener også den svenske 24STV bruger modellen, hvor de ren faktisk går i dybden med forksellige ting, de har feks Asian Today hvor de går i dybden med nyheder fra den del af verden, de har mode, IT, videnskab osv. og selvfølgleig Larry King :P Det jeg havde håbet var først og fremmest kun nyheder 2 gange i timen, det vil sige på en time ville der være plads til andre ting, feks som sådan her. Klokken hel Nyheder som vare i 10 min cirka og derefter kommer der emner i 20 min hvor man går mere i dybden. Det kunne feks være, mode, arkitektur, andre folkeslag som man ikke hører så meget om, IT osv. Og så kommer nyhederne igen. Jeg så dog de havde et bil magasin og det jo herligt, lige min ide, det skal bare være meget mere af sådan ting, istedet for de samme nyheder 4 gange i timen, om det er ændret sig ved jeg ikke, jeg så det kun den weekend de åbnede kanalen, men kommer hjem igen til jul så skal da lige tjekke den ud igen :-) |
|
MEN! Jeg det holder ikke når man begynder først begynder at se det. Jeg synes deres nyhedsværter er så utroligt dårlige, de virker slet ikke som om de har styr på det. Og der bliver sagt "ØH" "ØHM" osv alt for mange gange i løbet af en udesendelse. Og så som det er blevet nævnt så sender de ALT ALT for mange genudsendelser.... |
Jeg syntes nu det virker professionelt nok, men ak ja.. Der er simpelthen bare alt alt for mange genudsendelser, og alt for lidt indhold !.. De fleste af nyhederne er virkelig vage. |
Det er en betalingskanal, så det være noget af et brud på deres forretningskoncept at udsende den gratis til alle ![]() Men jeg har heller ikke set kanalen og forventer heller ikke at gøre det. Jeg zapper tit forbi f.eks. CNN uden at finde noget synderligt interessant. Og hvis der er sket noget vigtigt, har jeg som regel allerede læst om det på nettet. Kanaler af den type er dog helt optimale i tilfælde af virkeligt breaking news (9/11-agtige ting), for så er det selvfølgelig en styrke, at der er plads til en grundig dækning. |
|
Systemet er lavet til det svjh... |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Bliv gratis medlem