Jeg tror at trådopretters problem er, at han har sendt varer til en døgnpost hvor han ikke har fået navn og adresse på hvem som bestiller varerne. Men post danmark bør kunne spore brugeren ud fra ID nummer? Jeg kan da i al fald huske, at da jeg skulle oprette min egen døgnpost ID, så skulle jeg underskrive elektronisk m.m.
Men man kan vel altid omgås det på en måde, hvis man som skrevet er "it kriminel"
Ved ikke hvordan det foregår ved Post Danmark, men måske er der en parallel til en anden tråd hvor Post Danmark nu kræver digital signatur: http://www.amino.dk/forums/t/93718.aspx
Så noget kunne godt tyde på at der bliver strammet op ?
Men hvad sagde PostDanmark da du kontaktede dem med henblik på at få oplyst fuskernes identitet, så du kan sende dem en regning?
De må da ik udlevere informationer i henhold til persondataloven... Eller?
Det regner jeg nu heller ikke med - det var bare for at stikke lidt til trådstarter for at høre, om han i det hele taget havde været i kontakt med Post Danmark.
De må da have et ansvar for, at de udleverer pakkerne/maxibreve til en valideret person.
Og om ikke andet kan de vel oplyse, at de har registreret nogle oplysninger, som kan udleveres til politiet mod en dommerkendelse.
Betalingsgateway bør vel have en IP-adresse, og PostDK må have en eller anden form for info på den påståede modtager... og hvis de ikke har, må de vel have et ansvar?
De må da ik udlevere informationer i henhold til persondataloven... Eller?
Det regner jeg nu heller ikke med - det var bare for at stikke lidt til trådstarter for at høre, om han i det hele taget havde været i kontakt med Post Danmark.
De må da have et ansvar for, at de udleverer pakkerne/maxibreve til en valideret person.
Og om ikke andet kan de vel oplyse, at de har registreret nogle oplysninger, som kan udleveres til politiet mod en dommerkendelse.
Betalingsgateway bør vel have en IP-adresse, og PostDK må have en eller anden form for info på den påståede modtager... og hvis de ikke har, må de vel have et ansvar?
Det er vi skam helt enige i... Jeg troede bare, at du mente man kunne trække informationerne ud af PD :)
Men det er vel bare at melde sagen til Politiet, så kan de vel få informationerne på køber...