Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på Post Danmarks Døgnpost...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Med nyeste tiltag fra Post Danmark er det blevet alt for nemt at være IT-kriminel...

Mobiltelefon med taletid og stjålne kreditkort oplysninger, så er det bare at shoppe løs og få det fremsendt til en Døgnpost.

Er nu blevet bondefanget på den måde for 3. gang Angry

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:50

JDA Trading ApS:

Med nyeste tiltag fra Post Danmark er det blevet alt for nemt at være IT-kriminel...

Mobiltelefon med taletid og stjålne kreditkort oplysninger, så er det bare at shoppe løs og få det fremsendt til en Døgnpost.

Er nu blevet bondefanget på den måde for 3. gang Angry

Det forstår jeg ikke. Jeg har ofte benyttet Døgnposten, og har aldrig haft dårlige erfaringer med det?

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:52

Vil det sige, at Post DK slet ikke validerer de oplysninger, man skriver om sig selv på ePosthuset?

Hvad siger Post DK til det, når du konfronterer dem?

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:53

Jeg tror at trådopretters problem er, at han har sendt varer til en døgnpost hvor han ikke har fået navn og adresse på hvem som bestiller varerne. Men post danmark bør kunne spore brugeren ud fra ID nummer? Jeg kan da i al fald huske, at da jeg skulle oprette min egen døgnpost ID, så skulle jeg underskrive elektronisk m.m.

Men man kan vel altid omgås det på en måde, hvis man som skrevet er "it kriminel"

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 12:54

Det er sku da surt at du har været uheldig. og tak for tippet.

Der vil sikkert altid forgå sådan nogen og det kan vel aldrig helt undgåes. ?

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:31

Jimmy Carlsen:
Vil det sige, at Post DK slet ikke validerer de oplysninger, man skriver om sig selv på ePosthuset?

Ved ikke hvordan det foregår ved Post Danmark, men måske er der en parallel til en anden tråd hvor Post Danmark nu kræver digital signatur: http://www.amino.dk/forums/t/93718.aspx

Så noget kunne godt tyde på at der bliver strammet op ?

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:53

JDA Trading ApS:

Ved ikke hvordan det foregår ved Post Danmark, men måske er der en parallel til en anden tråd hvor Post Danmark nu kræver digital signatur: http://www.amino.dk/forums/t/93718.aspx

Så noget kunne godt tyde på at der bliver strammet op ?

Men hvad sagde PostDanmark da du kontaktede dem med henblik på at få oplyst fuskernes identitet, så du kan sende dem en regning?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:54

Jimmy Carlsen:

Men hvad sagde PostDanmark da du kontaktede dem med henblik på at få oplyst fuskernes identitet, så du kan sende dem en regning?

De må da ik udlevere informationer i henhold til persondataloven... Eller?

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:57

Fashion-Seller:

Det regner jeg nu heller ikke med - det var bare for at stikke lidt til trådstarter for at høre, om han i det hele taget havde været i kontakt med Post Danmark.

De må da have et ansvar for, at de udleverer pakkerne/maxibreve til en valideret person.

Og om ikke andet kan de vel oplyse, at de har registreret nogle oplysninger, som kan udleveres til politiet mod en dommerkendelse.

Betalingsgateway bør vel have en IP-adresse, og PostDK må have en eller anden form for info på den påståede modtager... og hvis de ikke har, må de vel have et ansvar?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:59

Jimmy Carlsen:

Fashion-Seller:

Det regner jeg nu heller ikke med - det var bare for at stikke lidt til trådstarter for at høre, om han i det hele taget havde været i kontakt med Post Danmark.

De må da have et ansvar for, at de udleverer pakkerne/maxibreve til en valideret person.

Og om ikke andet kan de vel oplyse, at de har registreret nogle oplysninger, som kan udleveres til politiet mod en dommerkendelse.

Betalingsgateway bør vel have en IP-adresse, og PostDK må have en eller anden form for info på den påståede modtager... og hvis de ikke har, må de vel have et ansvar?

Det er vi skam helt enige i... Jeg troede bare, at du mente man kunne trække informationerne ud af PD :)

Men det er vel bare at melde sagen til Politiet, så kan de vel få informationerne på køber...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)