Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Supplerende dagpenge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se hos min a-kasse at det er muligt af få supplerende dagpenge som selvstændig (hvis man overholder div. regler.)

Men er der nogle krav til at man skal have registrerer sit firma før man er blevet arbejdsløs, og

gælder reglerne også hvis man selv siger sit job op og det dermed er selvforskyldt arbejdsløs.

Hilsen Stig-ole

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg mener kun man kan faa supplerende dagpenge hvis man som selvstaendig driver sin virksomhed som bibeskaeftigelse, og saa er der endda flere regler der skal opfyldes, fx skal man kunne dokumentere man staar til raadighed for arbejdsmarkedet, og det er man jo rent faktisk kun, hvis man kan drive en bibeskaeftigelse udenfor det man kalder normalt arbejdstid, saa derfor tror jeg man skal have reg. sit firma foer man blive arbejdsloes, ellers maa den normale karantaene vil ogsaa gaelde her.

 

Det var bare et bud

 

 

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Du behøver ikke registrere dit firma før du bliver arbejdsløs, og du behøver faktisk ikke engang et CVR nummer.

Til gengæld skal du kunne argementere for hvordan den her bibeskæftigelse evt. kan hjælpe dig til at få et fast job. Det må ikke være et mål i sig selv at få virksomheden til at vokse, da det ikke er målet med bibeskæftigelses princippet. Husk det når du snakker med din A-kasse vejleder!

Jeg ved ikke hvordan regler er mht. karantæne hvis man selv har sagt op osv., men det kan du jo prøve at spørge dem om.

Tilmeldt 13. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, vi har lige lanceret et borgerforslag om supplerende dagpenge, jeg håber at I har lyst til at støtte og dele!
Borgerforslag til revision af reglerne for supplerende dagpenge gældende for selvstændig bibeskæftigelse.
kan findes i borgerforslag.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)