Hejsa alle Aminoer, Mangler mere end et godt råd. Jeg står i den situation at jeg gerne vil låne 125.000 kr. Men kan det virkelig være så svært?? Jeg har for nyligt indset at jeg havde et problem omkring spil. Det har gjort at jeg i dag står med en gæld på samlet set 225.000, hvor de 100.000 er rejst. Men da jeg hverken har noget aktiver, rige forældre eller lign. at tage af, så er jeg godt og grundigt på ryven, for at sige det pænt. Jeg er på nuværende tidspunkt i behandling og har inddraget alle parter i sagen, og har alles fulde opbakning. Problemet ligger i, at de sidste penge er lånt blandt venner og bekendte. Dem vil jeg selvfølgelig gerne have lukket, så kreditor-listen bliver formindsket og jeg kan lukke den kedelig del af mit liv og egentlig starte på en frisk. Men hvorfor går du ikke bare i banken...?? De har allerede været mere en behjælpelig og rejst "den første" del af lånet. Ud fra deres politikker og regler, havde de ikke mulighed for at hjælpe mere på nuværende tidspunkt. Da jeg ikke har aktiver, ikke kan fremvise en god årsopgørelse, da jeg sidste år studerede og ikke tjente alverden. Så for at gøre det klart, ville jeg aldrig dele sager som denne med andre, hvis ikke alt var prøvet. Jeg søger derfor et godt råd, eller en person som kan hjælpe mig med at sætte et punktum.
Er 24 år. Jeg er færdig som finansøkonom til august og har derfor gode fremtidsmuligheder. Er i fuldtidsarbejde. Tilsidst det vigtigste, jeg har VILJEN !!
Håber der sidder en derude, som kan sætte sig ind i min situation og kan hjælpe eller komme med det gyldne råd...
|
Ja, det er jo godt kendt at bankernes udlånspolitik er strammet gevaldig til efter fejltagelsen med subprime-lånene. Bankerne har fået reddet røven en gang efter statslig indblanden, og staten er nok ikke helt så gavmild næste gang... Men der er jo en anden sag
Man står i en særdeles ugunstig situation efter spillegæld er opbygget. Bankerne anser ikke dette som et udpræget tillidsbyggende element, og selvom du kan finde det unfair, og indikere din vilje til at ændre på dette, tror jeg mange banker har set det modsatte ske mere end en gang. Tror de har brændt nallerne på spillere som har fået lånt penge med løftet om at de skulle modtage behandling eller lignende, og det så alligevel ikke har været tilfældet. Så syntes faktisk det er overraskende de har lånt dig 100000 kr, men godt for dig
Som selv værende gældsslave, føler jeg virkelig med dig og ved hva du snakker om. Desværre er der ikke nogen enkel vej ud af dette (som regel), og det er sgu lidt som at være i fængsel. Du slipper ikke ud før du har "served your time".
Der var sikkert ikke noget særlig opløftende i dette, men hvis du siger du har viljen, er det "bare" at skaffe sig et vellønnet arbejde og spare-spare-spare. Det er den fedeste måde at komme problemet til livs på, for at låne penge for at afvikle gæld er en skrue uden ende.
Stå på! Alting løser sig til slut