Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån på 125.000 - kan det være så svært???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle Aminoer,

Mangler mere end et godt råd. Jeg står i den situation at jeg gerne vil låne 125.000 kr. Men kan det virkelig være så svært??

Jeg har for nyligt indset at jeg havde et problem omkring spil. Det har gjort at jeg i dag står med en gæld på samlet set 225.000, hvor de 100.000 er rejst. Men da jeg hverken har noget aktiver, rige forældre eller lign. at tage af, så er jeg godt og grundigt på ryven, for at sige det pænt. Jeg er på nuværende tidspunkt i behandling og har inddraget alle parter i sagen, og har alles fulde opbakning. Problemet ligger i, at de sidste penge er lånt blandt venner og bekendte. Dem vil jeg selvfølgelig gerne have lukket, så kreditor-listen bliver formindsket og jeg kan lukke den kedelig del af mit liv og egentlig starte på en frisk.

Men hvorfor går du ikke bare i banken...??

De har allerede været mere en behjælpelig og rejst "den første" del af lånet. Ud fra deres politikker og regler, havde de ikke mulighed for at hjælpe mere på nuværende tidspunkt. Da jeg ikke har aktiver, ikke kan fremvise en god årsopgørelse, da jeg sidste år studerede og ikke tjente alverden. Så for at gøre det klart, ville jeg aldrig dele sager som denne med andre, hvis ikke alt var prøvet. Jeg søger derfor et godt råd, eller en person som kan hjælpe mig med at sætte et punktum.

Min nuværende situation:

Er 24 år.

Jeg er færdig som finansøkonom til august og har derfor gode fremtidsmuligheder.

Er i fuldtidsarbejde.

Tilsidst det vigtigste, jeg har VILJEN !!

Håber der sidder en derude, som kan sætte sig ind i min situation og kan hjælpe eller komme med det gyldne råd...

Akassenu.dk - Oversigt over A-kasser og fagforeninger i Danmark

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er jo godt kendt at bankernes udlånspolitik er strammet gevaldig til efter fejltagelsen med subprime-lånene. Bankerne har fået reddet røven en gang efter statslig indblanden, og staten er nok ikke helt så gavmild næste gang... Men der er jo en anden sag

Man står i en særdeles ugunstig situation efter spillegæld er opbygget. Bankerne anser ikke dette som et udpræget tillidsbyggende element, og selvom du kan finde det unfair, og indikere din vilje til at ændre på dette, tror jeg mange banker har set det modsatte ske mere end en gang. Tror de har brændt nallerne på spillere som har fået lånt penge med løftet om at de skulle modtage behandling eller lignende, og det så alligevel ikke har været tilfældet. Så syntes faktisk det er overraskende de har lånt dig 100000 kr, men godt for dig Smile

Som selv værende gældsslave, føler jeg virkelig med dig og ved hva du snakker om. Desværre er der ikke nogen enkel vej ud af dette (som regel), og det er sgu lidt som at være i fængsel. Du slipper ikke ud før du har "served your time".

Der var sikkert ikke noget særlig opløftende i dette, men hvis du siger du har viljen, er det "bare" at skaffe sig et vellønnet arbejde og spare-spare-spare. Det er den fedeste måde at komme problemet til livs på, for at låne penge for at afvikle gæld er en skrue uden ende.

Stå på! Alting løser sig til slut

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 10:23

Tak for dit svar.

Du har helt ret "siger du har viljen, er det "bare" at skaffe sig et vellønnet arbejde og spare-spare-spare. Det er den fedeste måde at komme problemet til livs på, for at låne penge for at afvikle gæld er en skrue uden ende."

Jeg skal knokle og er allerede i fuld gang. Mit problem ligger i, at jeg har lånt nogle penge af private folk, som jeg egentlig ikke ønsker skal "lide" mere pga. af mine tidligere problemer. De kreditorer vil jeg meget gerne have lukket ned for, så man udelukkende kan fokusere på at afdrage på banken og evt. 1 privat person. Det vil gøre min og mine kreditor situation bedre. Idet jeg kan "lukke" mit gamle, og få tankerne hen på fremtiden, finde det gode job, have overskud til at arbejde osv. Det har man ikke i samme grad, når du skal bryde dit hovede med alle de andre ting. Derudover vil en privat eller banken nok være mere tilfreds med at få 4-5000 mdr. end at 6-7-8 kreditorer får hver 500-700 kr. mdr. de næste 5 år. Forstå mig ret....

Jeg søger INGEN nem løsning, søger et godt råd, eller en person som kan sætte sig ind i det her, og måske hjælpe. Men den nemme løsning findes ikke her, vil bare gerne kunne overskue det, og med det hårde arbejde det kræver. Må man forsøge at opstille de bedste rammer, selv i en røv træls situation !

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37

Jeg kan sagtens forstå dig og den situation, du står i. Jeg kan også sagtens se dit argument med, at du vil begrænse den lidelse, som de private udlånere udsættes for.

Mit bedste råd er dog, at du sætter et realistisk beløb i afdrag til dem som fast aftale, og hvis du har flere penge til overs, så giv dem oveni. Det er alt andet lige mere rart at få ekstra penge - og dermed at den anden part viser viljen - end det er at måtte høre flere gange, at "Kan jeg ikke vente med afdraget til næste måned?". Når du bliver færdiguddannet og får arbejde, så justér beløbet op, men igen, til et realistisk beløb, og giv ekstra når du kan.

Hvordan med nogle af låneselskaberne? Her tænker jeg f.eks. ekspresbank.dk og lignende?

Sørg dog lige for at se på renten inden du kaster dig i armene på dem, ellers kan det hurtigt blive rigtig dyre penge!

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:40

Løsningen kunne være at du at du lavede en ordning, hvor dine private långivere på skift fik større afdrag i bundter på 3 mdr.

Der kunne være nogen du skyldte mindre, der så blev hurtigere tilbagebetalt på denne måde, og derved frigiver kapital efterfølgende til større afdrag til dem du skylder mere. 

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 10:49

Takker for svaret.

Er helt med på at man viser viljen ved at afdrage lidt og det i sig selv er nok engang imellem. Men hvis man er realistisk, så ville de færeste være tilfredse med at modtage 500 kr. når det samlede beløb måske er på 20.000. Forstå mig ret...

"...Hvordan med nogle af låneselskaberne?"

Har bestemt været i mine overvejelser mange gange. Men igen, det er meget dyrt og de fleste hvor renten er nogenlunde, skal man være fyldt 25. Tanken om at søge sammen med familie medlem, har også været i spil. Men det kræver at man har adresse/bor samme sted.

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 10:54

MS5:

Kan sagtens følge tanken bag. De ligger i snit på 20.000 kr. Og lidt det samme som jeg beskrev før, de trækker selvfølgelig efter deres penge, og har svært ved at acceptere de forskellige løsninger. Har efterhånden prøvet en del. Kan jo sagtens følge dem. Derudover ligger der også det i dét, at jeg gerne ville kunne fokusere på så meget andet, end mine tidligere problemer. Det ville jeg kunne hvis jeg havde en fast løsning, hver måned, som hvis banken stod for det hele. Så var der lukket og slukket for de tidligere dårlige dele af livet. Ved ikke om det giver mening ?

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 09:02

Er det virkelig så svært? Selvom man har en lys fremtid og et fuldtidsarbejde ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:48

Efter min mening, skal du helt droppe idéen med at låne flere penge.

Når du nu har arbejde, så skal der bare tjenes penge, og betales tilbage, stille og roligt. Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have det i orden rimlelig hurtigt, men det tager tid. Og at låne flere penge, for at kunne betale dine private lån af, synes jeg ikke så meget om.

Hvis du kan få en afdragsordning med både privat personer og banken, så må det da også kunne hjælpe dig mentalt, ved at vide, at du er på rette vej. Og hver eneste måned, bliver gælden mindre.

Husk på, dette må ikke ødelægge dine fremtidsplaner. Det kunne det sagtens gøre, hvis du valgte at ignorere gælden - men det er jo tydeligt at du gerne vil ud af det. Og den vilje skal du respektere, og sige til dig selv, at du selvfølgelig kommer ud af den - og så brug tiden imens til noget fornuftigt og produktivt.

Se det kommende forløb som noget positivt. Du accepterer dit spilleproblem, og gør noget ved det. Du har et arbejde, og er ivrig efter at betale din gæld tilbage, og starte på en frisk - dét er altså ikke småting du har besluttet dig for, og det er sgu flot.

Men som sagt, på den mere konkrete side, vil jeg absolut fraråde dig at låne flere penge. Se i stedet fremad, og accepter at det kommer til at tage tid at betale gælden tilbage - men det betyder jo ikke, at dit liv først starter, når det er overstået :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 11:59

Mikael tak for det fine svar.

Er nu heller ikke på jagt efter flere penge ! Har jo lånt de penge jeg skal låne, er ude på at finde en og samme kreditor. Tror ikke helt du kan sætte dig ind i problemet. Jeg har snydt nogle mennesker inden jeg fik behandling. Jeg har svigtet en masse venner, bekendte og familie. Alt det er jeg godt igang med at rydde op i, og har den fulde opbakning fra min familie og nære venner ! Men at afdrage med 300 kr. til en de næste seks år, det er ikke en holdbar løsning for nogle af parterne. Det optimale ville klart være at lukke de ærgelige huller og have gælden samlet. Håber du kan se det??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)