Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjen ekstra penge på din jord/marker

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Kim F. Rasmussen:
Finderen af Danefæ får en skattefri godtgørelse der svarer til værdien af fundet, som bliver fastsat af Nationalmuseet.

Er der ikke noget med 50% SKAL tilfalde grund ejeren?

Nej. Det er noget man kan aftale, foreksempel for at få lov til at søge på steder hvor der er stor sandsynlighed for gode fund. Men dem der søger med metaldetektor for at tjene penge, bliver hurtigt træt af det. :)

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 23:58

Ja hvis der bliver fundet noget så graver de det hele op, hvordan skal de ellers få resterne af fortiden op af jordenStick out tongue

Og hvorfor skal landmanden dele fortjensten med akeologen, det er jp landmandens ejendom, hvis man skulle lave en god løsning burde man lave en model som man gør med jagt nemlig at akeologen giver et kontigent for leje af et vist område og så deler han udbyttet med landmanden.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 07:50

Web-siden.dk:

Ja hvis der bliver fundet noget så graver de det hele op, hvordan skal de ellers få resterne af fortiden op af jordenStick out tongue

Og hvorfor skal landmanden dele fortjensten med akeologen, det er jp landmandens ejendom, hvis man skulle lave en god løsning burde man lave en model som man gør med jagt nemlig at akeologen giver et kontigent for leje af et vist område og så deler han udbyttet med landmanden.

Der er rigtig meget du ikke har forstand på og dette er bare én af dem.

Du kan måske bedre forstå det når jeg fortæller dig at postbudet ikke betaler landmanden penge for at levere posten og du at ikke betaler penge for at gå en tur i skoven.

xxx

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 07:52

Kim F. Rasmussen:

Det lyder jo rigtigt flot, det må være noget godt jord der er på Sjælland. Jeg har gået med detektor i 30 år og jeg finder da også altid noget, det er bare ikke så tit at det er noget værd :)

Det her er mit absolut bedste fund: http://www.vendsark.dk/php-files/articles.php?article_id=21

Flot fund, men jeg kan godt slå det. :-)

Jeg  finder altid noget der har en værdi, så jeg må jo være noget heldigere end dig da jeg "kun" har gået i 10 år.

xxx

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 10:04

[

Der er rigtig meget du ikke har forstand på og dette er bare én af dem.

Du kan måske bedre forstå det når jeg fortæller dig at postbudet ikke betaler landmanden penge for at levere posten og du at ikke betaler penge for at gå en tur i skoven.

[/quote

Og jeg har kun nævnt hvordan jeg ved Jægere tegner kontrakter med landmændene, og det vil vel ikke være unaturligt for akeologer at bruge samme fremgangsmåde,.

Det er da ikke sikkert at prisniveauet skal matche jagt kontrakterne, men jeg tror at fremgangsmåden vil være attraktiv for landmændene, og let at "sælge dem ideen" da de kender princippet i forvejen...

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:03

Kigger du på hele marken for at finde noget, eller kigger du på nogle særlige steder?

Bruger du udstyr til at finde tingene?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 14:21

hej pjedsted

- jeg har ikke selv noget jord du kan kommet til at gå rundt på og grave i ... :-)

- men, til gengæld, så kender jeg en del specielle mennesker rundt i landet, og nogle af disse bor på landet

og har en del jord omkring sig

- 2-3 stykker på østsjælland, 1 ved vejle, og et 3-5 stykker i det østjyske 

- hvis det kan være af intersse for dig at knytte forbindelser til disse, så giv en tilbagemelding

- bedst pr. almindelig e-mail

- hilsner

dann 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)