Ejer du jord i form af marker eller skov, så er her nemme penge at tjene PLUS at du måske er med til at skrive historie! I min fritid er jeg amatørarkæolog hvor jeg løber rundt på marker landet over og finder skjulte skatte og genstande fra fortiden. Jeg står bag flere betydningsfulde fund og jeg vil gerne have lov til at gå på DIN jord. Du tjener 50% af det jeg finder (jeg finder altid noget) du får en god historie ud af fundene, klarlagt hvad der er sket på din jord igennem tiderne og så kan du være med til at skrive historie. Fundene, så fremt det er danefæ, bliver afleveret til lokalmuseet der skriver tilbage med en nærmere forklaring. Reglerne er nu indrettet sådan at du som lodsejer/jordejer ikke kan pålægges nogen form for udgift i forbindelse med undersøgelser og du bestemmer i øvrigt selv hvad der efterfølgende skal ske på din jord. Så vil du eller dine bekendte have undersøgt sin jord, så sig endelig til. Lige nu søger jeg primært jord i Nord Sjælland, midt Sjælland, og Øst Sjælland, men jeg kommer gerne andre steder efter aftale.
|
Det lyder jo rigtigt flot, det må være noget godt jord der er på Sjælland. Jeg har gået med detektor i 30 år og jeg finder da også altid noget, det er bare ikke så tit at det er noget værd :)
Det her er mit absolut bedste fund: http://www.vendsark.dk/php-files/articles.php?article_id=21