Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjen ekstra penge på din jord/marker

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Ejer du jord i form af marker eller skov, så er her nemme penge at tjene PLUS at du måske er med til at skrive historie!

I min fritid er jeg amatørarkæolog hvor jeg løber rundt på marker landet over og finder skjulte skatte og genstande fra fortiden. Jeg står bag flere betydningsfulde fund og jeg vil gerne have lov til at gå på DIN jord.

Du tjener 50% af det jeg finder (jeg finder altid noget) du får en god historie ud af fundene, klarlagt hvad der er sket på din jord igennem tiderne og så kan du være med til at skrive historie. Fundene, så fremt det er danefæ, bliver afleveret til lokalmuseet der skriver tilbage med en nærmere forklaring. Reglerne er nu indrettet sådan at du som lodsejer/jordejer ikke kan pålægges nogen form for udgift i forbindelse med undersøgelser og du bestemmer i øvrigt selv hvad der efterfølgende skal ske på din jord.

Så vil du eller dine bekendte have undersøgt sin jord, så sig endelig til.

Lige nu søger jeg primært jord i Nord Sjælland, midt Sjælland, og Øst Sjælland, men jeg kommer gerne andre steder efter aftale.

xxx

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 23:15

Det lyder jo rigtigt flot, det må være noget godt jord der er på Sjælland. Jeg har gået med detektor i 30 år og jeg finder da også altid noget, det er bare ikke så tit at det er noget værd :)

Det her er mit absolut bedste fund: http://www.vendsark.dk/php-files/articles.php?article_id=21

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 23:32

Tjen penge er vist en bedre ide at pløje alle de iriterende gravhøje til som står og fylder ril ingen verdens nytte det vil give en ekstra indtægt iform af mere korn.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:37

Web-siden.dk:
Tjen penge er vist en bedre ide at pløje alle de iriterende gravhøje til som står og fylder ril ingen verdens nytte det vil give en ekstra indtægt iform af mere korn.

Nu tilbyder han det gratis og så vidt jeg ved, så får man 10% af værdien af de genstande man finder, halvdelen af de 10% tilfalder ejeren af jorden, resten går til ham der finder genstandene, så det er en ret god deal.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 23:43

Finderen af Danefæ får en skattefri godtgørelse der svarer til værdien af fundet, som bliver fastsat af Nationalmuseet.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 23:44

Kim F. Rasmussen:
Finderen af Danefæ får en skattefri godtgørelse der svarer til værdien af fundet, som bliver fastsat af Nationalmuseet.

Er der ikke noget med 50% SKAL tilfalde grund ejeren?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 23:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Efter min mening bør han give penge for at få lov til at grave eller hvad nu planen er, eller så skal man vende den om og sigr at landmanden får 90 procent af findelønen for det er landmanden der mister afgrøder.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 23:47

Web-siden.dk:

Det er da en rigtig dårlig ide, hvis man vil tjene lidt ekstra som jordejer. Det vil da koste en stor bøde + omkostninger til reetablering af anlægget. Devil

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 23:48

Web-siden.dk:
Efter min mening bør han give penge for at få lov til at grave eller hvad nu planen er, eller så skal man vende den om og sigr at landmanden får 90 procent af findelønen for det er landmanden der mister afgrøder.

I hvilken forstand mister han afgrøder?
Tror du han graver det hele op?
Træder på afgrøder?

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 23:50

Kim F. Rasmussen:

Web-siden.dk:

Det er da en rigtig dårlig ide, hvis man vil tjene lidt ekstra som jordejer. Det vil da koste en stor bøde + omkostninger til reetablering af anlægget. Devil

Jeg ved godt de er fredet

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)