Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et spændende koncept i tankerne, som jeg rigtig gerne vil iværksætte. Det eneste der holder mig tilbage er det juridiske aspekt, i form af hvilke begrænsninger/muligheder det har for projektet. Jeg har tidligere forsøgt at tage kontakt til offentlige instanser ifa. ministerier og lignende, for at få besvaret mine juridiske spørgsmål - men uden held!

Derfor søger jeg en venlig person herinde, der vil gennemlæse maks 2 sider om projektet og give en vurdering af hvilke forhold jeg skal være opmærksom på og hvilke begræsninger der kan være juridisk - på baggrund af denne tråd.

Projektet vil have en virkelig positiv indvirkning på mange folk, så jeg kan ikke forstå hvis der var nogle love eller lignende der kunne forhindre projektets eksistens, men på den anden side, så findes der også til tider mange underlige og sære lovgivninger man må respektere. 

Jeg ønsker ikke at beskrive projektet her, men send venligst en PB eller skriv i tråden. Så sender jeg dig en e-mail. 

På forhånd tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 20:37

et alternativ var  at du  opsøgte  Advokatvagten i  den by  du bor i

så kan du  sidde  face to face  overfor  pågældende  og  I kan  få  en  dialog  om  det  er  noget der  kræver  mere  advokatarbejde (og  det  skal du  nok  regne  med;  hvis  det  er et projekt  med  noget skub i):

Så skal  du  jo  nok  regne  med at skulle til  lommerne  -  men er  der  noget i det  så er  der vel også  kr.  til  det   på  sigt.

En  mellemløsning  til  yderligere  advokat hjælp   ligger  i  diverse  støtteordninger   for iværksættere  som  den  man kører  her i Region Nordjylland  -  populært kaldet  NIN-ordningen (Nordjysk Iværksætter Netværk)  hvor du  får  en  flad  500 kr. seddel  får  et   klippekort  til at rekvirere  optil  12 timers  ekspertbistand,  hvor eksperten får  betaling  for de  klip  du  bruger  på  ham/hende.  Det eneste det  koster dig er de  500 kr.

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Findino Skrevet kl. 09:55

Ja du har ret der findes advokatvagten, men den har lukket i juli og synes ikke der er nogen grund til at afvente 3 uger, når man muligvis kan få hjælp fra venlige Amino'er.

Jeg søger som nævnt ikke dyberegånde advokat arbejde, men blot en overordnet vurdering af juridiske forhold og begrænsninger vedrørende projektet, så jeg ved om det er værd at iværksætte eller hvad der fremadrettet skal ske.

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:32

Det gælder for såvel jurister som advokater at de ikke blot kan være venlige Aminoer hvis de læser dit materiale og udtaler sig efterfølgende, det kaldes nemlig rådgivning.

Der må være noget overordnet principielt du er i tvivl om, og hvis du har forespurgt offentlig myndighed så ser jeg ikke rigtigt formålet med ikke at kunne stille de samme spørgsmål på Amino.

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Findino Skrevet kl. 11:07

Problemet ved at stille spørgsmålene i tråden her, er at jeg derved afslører konceptet mere eller mindre. Det sidste jeg ønsker med denne tråd, er at mange andre får kendskab til min ide og koncept.

Og da netop dette forum er fyldt med iværksættere, der interesserer sig for iværksætteri og projekter, er det ikke den bedste idé at beskrive sit koncept her, hvis man ikke ønsker det udbredt.

Jeg vil dog overveje at få formuleret en række spørgsmål der på en og samme tid både besvarer min tvivl og samtidig ikke afslører konceptet.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)