|
Hej Amino'er
Jeg har et spændende koncept i tankerne, som jeg rigtig gerne vil iværksætte. Det eneste der holder mig tilbage er det juridiske aspekt, i form af hvilke begrænsninger/muligheder det har for projektet. Jeg har tidligere forsøgt at tage kontakt til offentlige instanser ifa. ministerier og lignende, for at få besvaret mine juridiske spørgsmål - men uden held! Derfor søger jeg en venlig person herinde, der vil gennemlæse maks 2 sider om projektet og give en vurdering af hvilke forhold jeg skal være opmærksom på og hvilke begræsninger der kan være juridisk - på baggrund af denne tråd.
Projektet vil have en virkelig positiv indvirkning på mange folk, så jeg kan ikke forstå hvis der var nogle love eller lignende der kunne forhindre projektets eksistens, men på den anden side, så findes der også til tider mange underlige og sære lovgivninger man må respektere. Jeg ønsker ikke at beskrive projektet her, men send venligst en PB eller skriv i tråden. Så sender jeg dig en e-mail. På forhånd tak! |
et alternativ var at du opsøgte Advokatvagten i den by du bor i
så kan du sidde face to face overfor pågældende og I kan få en dialog om det er noget der kræver mere advokatarbejde (og det skal du nok regne med; hvis det er et projekt med noget skub i):
Så skal du jo nok regne med at skulle til lommerne - men er der noget i det så er der vel også kr. til det på sigt.
En mellemløsning til yderligere advokat hjælp ligger i diverse støtteordninger for iværksættere som den man kører her i Region Nordjylland - populært kaldet NIN-ordningen (Nordjysk Iværksætter Netværk) hvor du får en flad 500 kr. seddel får et klippekort til at rekvirere optil 12 timers ekspertbistand, hvor eksperten får betaling for de klip du bruger på ham/hende. Det eneste det koster dig er de 500 kr.
Bliv gratis medlem