Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rente på lån

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg har fået bevilget et lån på 600.000 til køb af en eksisterende butik, med god omsætning og overskud.

Banken er villige da jeg har en pæn friværdi i mit hus på 1,5 mio, så de tager bare pant i huset og løber vel ingen særlig risiko.

Derfor synes jeg også at den rente de har tilbudt er for høj.

400.000 som anlægslån - rente 7,5%

200.000 kassekredit - 8,25%

Alternativet er så at lave det som prioritetskredit med en rente på 5,5%. Dette er jeg ikke vild med, da jeg til at starte med også har sat mit hus til sikkerhed for min søster (som er partner). Vi har tænkt os at tinglyse 300.000 på hendes ejendom, men de er bare ikke noget værd p.t da hun lige har belånt sit hus alt hun kan til udbygning. Om nogle år hvor hendes hus forhåbentlig er steget vil vi så bare nedlyse pantet  mit hus. Derfor har jeg ikke lyst til at lave en prioritetskredit på 600.000 (måske på 300.000)

Håber på nogle kloge kommentaer. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:08
Selvfølgelig skal du gøre alt hvad du kan for at handle prisen ned. Send en mail til en flok andre banker og bed om en pris på lånet ud fra de samme forudsætninger.

Tag den billigste pris ned i din bank og fortæl dem, at du gerne fortsat vil handle med dem, hvis de tilbyder det samme. Hvis de ikke vil, så tag et billigere lån.

7% af 600k er 42k om året. Det er nok til både ferie og drinks med paraplyer og det hele, hvis du får handlet prisen på lånet langt længere ned!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:09
Hov, jeg glemte lige: Når du får svar med tilbud fra dine emails til bankerne, så svar dem alle sammen, at det er for dyrt og om ikke de kan gøre det bedre.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 13:16
Det som du skal huske er... banken er en forretning som alle andre. Du skriver ikke noget om hvor mange banker du har forsøgt ved, men mange mennesker har en tendens til at skabe et loyalitetsforhold til sin bank, og derfor bare tage deres priser for gode varer. Gør som Anders siger... ud og have fat i alle bankerne og høre hvor du kan få den bedste pris. Det er jo lidt som at shoppe en hvilken som helst anden vare!

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:08

Er det ikke billigere med et normalt lån i friværdien?

Det lyder ret opskruet i forhold til hvad jeg fik tilbudt sidste år som erhvervskredit, hvis jeg har forstået ret i hvert fald!

mvh.

Independent1973 :-)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:50
Har din søster fået en ny vurdering efter udbygningen?

Da det jo netop er gået til huset vil det normalt stige i værdi, men det kommer lidt an på de udbedringer der er lavet.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke ikke vil have prioritetskreditten istedet?

Nu er jeg kun bekendt til privat prodkukterne og ikke hvervsprodukterne, hvad og hvor skulle sikkerheden være det?

(er sikkerheden i aktiverne eller er det unden sikkerhed?)

Du må jo også være villig til at tage en risiko, hvorfor skal det være banken?

Umiddelbart lyder det altså som det fint tilbud med 5,5% med sikkerhed og mellem 7-8% uden sikkerhed eller delvis sikkerhed (kommer an på hvor stor den er). Din friværdi er i teorien ikke meget værd unden der er tinglyst. Du kan belåne den andetsteds og så har banken ingen prioritet i ejendommen. Derudover sparer du jo lidt omkostninger til tinglysningen.

Med hensyn til at handle priser, når der så er sikkerhed i boligen får man altså prisen. Hvis der er noget at forhandle om, er det sjældent meget lidt der er at rykke på.

Arbejder selv i bank.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:42
Banken tager uanset hvilken lånetype der må komme på tale pant i mit hus på 600.000 - altså tinglyst pantebrev.

Derfor synes jeg renterne er høje.

Vil ikke tage prioritetskredit på hele beløbet på 600.000, da min søster så snart hendes ejendom er steget i værdi  stiller sit hus som sikkerhed (hun skal principielt låne halvdelen). Så nu vil vi også tinglyse 300.000 i hendes ejendom samtidig med at der også tinglyses 600.000 i mit hus. Efter 1 år eller 2 formoder vi at hun igen har luft i huset, således at mit pantebrev "nedlyses" til halvdelen, og hendes pantebrev er noget værd.

Men banken er ikke rigtig til at handle med, så nu har jeg kontaktet en anden bank og skal tale med dem imorgen om renter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)