Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen Virksomhed og SU?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, jeg står og skal begynde på HF her efter sommer og man må jo ikke få SU når man har egen virksomhed.

Men hvad jeg laver er ikke begyndt at give ret stor overskud endnu, så jeg kan undvære SU'en.
For jeg vil da være ked af at nedlægge virksomheden og slette mit CVR-nummer bare for at jeg kan begynde at få SU.

Er der overhovedet ikke andre muligheder?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 19:19

Sixspeed:

Hej Alle, jeg står og skal begynde på HF her efter sommer og man må jo ikke få SU når man har egen virksomhed.

Hej

Det kan man nu godt. Smile

Venlig hilsen

Rasmus

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:22

Jeg følger lige med her, for jeg stod med samme problem da jeg startede... Jeg fik at vide at man ikke fik fuld SU. og efter min vejleders udregninger var det så ca 600 om kroner om måneden  jeg fik, hvor jeg så skulle betale transport selv.

Fandt dog aldrig ud af om det var 600, da jeg så droppede det. og fortsætte virksomheden . Men vil også gerne lige vide mere om de regler her.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens få SU selvom du er virksomhedsejer. Det er når du tjener over et bestemt beløb årligt at du ikke længere er berettiget til SU. Jeg mener beløbet ligger på omkring 80.000 kr pr. år.
Og når du skriver at du ikke rigtig tjener noget af betydning, så er det jo ikke et problem for dig - endnu. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Og tjener man over det beløb, som Lasse nævner, så kan man blot anvende virksomhedsskatteordningen (VSO). Så kan du hæve op til grænsen og blot lade resten blive i virksomheden, ligesom det er muligt i et selskab.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:32

Her er en udmærket beskrivelse fra en pålidelig kilde.

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)