Og ifølge Skatteministeriet koster det 12,95 kr. for plast (undtagen eps og pvc), primært
materiale i emballageafgift (http://www.skm.dk/love/afgiftslove/1006.html) - Hvordan kan jeg være sikker på at det er dét materiale det jeg importere er lavet af?
Og derefter skal der vel betales moms, eller hvordan?
Hvordan foregår betaling af afgifter og moms når jeg har bestilt varen?
(jeg er helt ny inden for import af varer fra udlandet)
Okay så det vil sige hvis jeg køber for 10000 kroner slik (20 kg) i England som jeg importere til Danmark. Hver måned. Ud af det skal jeg betale 355 kroner i sukkerafgift og 259 kroner i emballageafgift. Så kommer der moms på som så er 2500 kroner. I alt skal jeg så af med (om måneden) 10000 + 355 + 259 + 2500 =13.114 kr Er det korrekt? Eller er der flere afgifter? Og skal jeg betale moms af fragtprisen?
Okay så det vil sige hvis jeg køber for 10000 kroner slik (20 kg) i England som jeg importere til Danmark. Hver måned. Ud af det skal jeg betale 355 kroner i sukkerafgift og 259 kroner i emballageafgift. Så kommer der moms på som så er 2500 kroner. I alt skal jeg så af med (om måneden) 10000 + 355 + 259 + 2500 =13.114 kr Er det korrekt? Eller er der flere afgifter? Og skal jeg betale moms af fragtprisen?
Du skal beregne moms af punkafgifterne. Udover det skal du lige gøre dig klart at det fakisk er ret dyrt at få 20 kg hjem fra England.
Ivøvrigt har du åbenbart helt glemt at du skal have tilladelse af fødevarestyrelsen til at importere fødevare fra udlandet !!
Har du overvejet om det i det hele taget kan betale sig at importere det hjem fra England?
Hej.. Jeg har mage års erfaring med import af slik, fra forskellige lande Som Frankrig, Holland, spainen, England mf. Du skal op og købe min. 33 paller af gangen før du kan tjene ordenligt på det.. Men hvis du har spørgsmål så smider du dem bare i en pm så skal jeg nok give dig svar ;)