Jeg vil høre om nogen ved, hvornår man får sit CVR nr?
På virk.dk er der er felt, hvor man skl angive, hvornår man starter sin virksomhed. Får man først CVR nr den dag man starter virksomeheden eller med det samme?
Hvis du angiver at virksomheden starter d. 1. august, så får du dit CVR nummer tilsendt med posten omkring d. 1. august. Men CVR nummeret er oprettet efter omkring 7 dage, og du kan finde det inde på www.cvr.dk
Kan dog ikke lige se, hvorfor man skulle bruge CVR.nr. nu...og så først starte f.eks. 1/10.
MvH
Peter
Inden man starter virksomhed op laver man jo en masse ting: hjemmeside, fakturaskabeloner, forretningsplan, evt. aftaler/kontrakter, visitkort, signature osv, og så er det meget rart at kende sit CVR nummer.
Tager man loven..er der først fradrag for momsen fra reg.dato.
Ved godt, at praksis ikke er så striks, dog ville jeg være lidt forsigtig med at fremdatere for langt
ud i fremtiden.
MvH
Peter
Er det mig som er forkert på den, Peter, eller er det ikke noget med at man godt kan trække momsen fra på regninger der er op til et halvt år gamle, så længe man kan bevise det er noget der er købt i virksomhedsøje? Hjemmeside, hosting osv.