Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er noget galt i Danmark, eller er der? (citat John Mogensen)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 07:23

Jeg synes nu ikke der er noget galt (i dette tilfælde)

Disse udenlandske arbejdstagere brugder vel også hospitaler, veje, politi, brandvæsen, osv. Så kan de da også betale samme skat som alle andre danskere.

Alle lande i hele verden ved at de bliver nødt til at tiltrække dygtige udenlandske medarbejdere og de fleste lande har vel een eller anden form for skatterabat ordning. Men hvad er det så værd? Hvis Danmark tiltrækker indere og Indien tiltrækker danskere vha. skatterabatter, hvad er der så vundet for landene? Det er vel kun de i forvejen velstillede arbejdstagere som vinder noget så?

Så vidt jeg ved misbruges forskerordningen bl.a. til at få i forvejen velstillede sportsstjerner til landets fodbokdklubber, håndboldklubber osv. Det synes jeg ikke ligefrem er fair.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 08:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget galt med det.

Hvis de vil leve i Danmark, tjene penge i Danmark bruge alle de danske goder, ja så må de også deltage i festen.

Peter, du mener vel ikke at den filipinske velfærdsmodel er at foretrække i stedet for den danske ??

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:26

Bent A.:
Peter, du mener vel ikke at den filipinske velfærdsmodel er at foretrække i stedet for den danske ?

Jeg har min egen mening, men lige nu er jeg  bare nysgerrig for at høre hvad folk mener. 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 08:30

Problemet er. at der findes en del mennesker i DK der ikke er i stand til at tænke langsigtet. Uheldigvis er det de samme personer der styrer landet.

DK er et land bygget på nød og panikløsninger.

xxx

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 09:48

Problemet ligger i at de skal betale skat med tilbagevirkende kraft. Det er et dårligt signal at sende, og straffe dem ved at de bliver her. Det virker som et stort irritationsmoment, man kan næsten lige så godt give dem et los bagi. Ellers er skattestigningen til 38 helt fair efter min mening. Det er ikke mere end de kommer til at betale i masser af lande, selv lande som USA, når man ligger på høje indkomster.

Jeg tror nu lige så meget det er socialt som det er økonomisk, at folk stikker af. En amerikaner bliver her i snit 1 1/2 år, og det er inden for perioden med lav skat. Jeg tror problemet lige så meget ligger i, at vi er skide dårlige til at tage imod folk der er anderledes og tænker anderledes end gennemsnits danskeren. Jeg hørte engang Danmark beskrevet som en stamme, og ikke et folk. God beskrivelse. Vi lukker nødigt folk ind, medmindre de tænker og opfører os som vi selv gør. Den slags resulterer i middelmådighed, og jeg tror det er mindst lige så meget der problemet ligger. Mange bliver trætte af at være her, og vi udvikler os langsommere end konkurrenterne.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:12

Hej Peter,

Selvfølgelig er der noget galt i Danmark. Ligesom Ringkøbing og Rødby bliver til "Udkantsdanmark", så bliver Danmark til "Udkantseuropa" og Europa bliver til "Udkantsverden" - hvis ikke der strammes op.

Vi importerer sociale tilfælde for at tilfredsstille behandlersamfundet og vi eksporterer dygtige og initiativrige personligheder ved at buh'e dem ud.

Skatten er et stort problem, men ikke det eneste. For vores skattesystem afspejler vores mentalitet - og den er vi nødt til at ændre før vi kan ændre skatte- og andre regler.

De fleste politiske forslag og tiltag, fra både regering og opposition, er meget kortsigtede, irrationelle og generelt smålige. De baseres på personlig indignation, misundelse og magtbegær - fremfor fornuft, overskud og ønsker om frihed.

Vi er gode til at narre os selv i Danmark. Uanset hvor mange arbejdspladser vi mister, uanset hvor mange skudepisoder, syrebomber og andre sindssyge voldstilfælde vi oplever, uanset hvor meget spild og svigt vi møder hos det offentlige, så "har vi det jo trods alt bedre end i andre lande".

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37

Søren Larsen:
Alle lande i hele verden ved at de bliver nødt til at tiltrække dygtige udenlandske medarbejdere og de fleste lande har vel een eller anden form for skatterabat ordning.

Ordningen omkring "forskerbeskatning" blev oprindeligt indført for at tiltrække udenlandske forskere til læreanstalter og virksomheder.

Det er derfor paradoksalt, at i dag er  ca. 70% af dem der anvender ordningen danskere og dermed kun ca. 30% udlændinge. Af de sidste 30% er kun en mindre del forskere.

Ideen bag ordningen er god. At tiltrække udenlandsk viden til læreranstalter og forskningsmiljøer kan ingen være uinteresseret i. Den målgruppe som ordningen lønmæssigt er rettet imod vil uden større vanskelighed kunne vælge job i andre lande mere en mere attraktiv beskatning end den normale danske beskatning.  Husk at for at kunne være omfattet af ordningen kræves der en gennemsnitlig månedsløn på ca. 64.000 kr.

En ide kunne være at skæve til svenskerne. Sverige har en tilsvarende ordning, men med den vigtige undtagelse at ordningen ikke gælder for svenske statsborgere.

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:45

Bent A.:

Hvis de vil leve i Danmark, tjene penge i Danmark bruge alle de danske goder, ja så må de også deltage i festen.

Tjahh men så skal du nok ikke forvente at udenlanske eksperter gider komme til Danmark for at arbejde, om ganske få år kan vi ikke undvære disse eksperter .  hvad vil du så gøre ved det ??

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 15:53

Ravn:
Tjahh men så skal du nok ikke forvente at udenlanske eksperter gider komme til Danmark for at arbejde, om ganske få år kan vi ikke undvære disse eksperter .  hvad vil du så gøre ved det ??

Jeg forstår ikke helt det skattehysteri. Det svarer lidt til at der kommer en kunde ind i en butik og forlanger 20% rabat, han er så fokuseret på rabatten at han glemmer at tjekke prisen, for det kan jo være at butikken er 30% dyrere end konkurrenten.

Omskrevet betyder det at hvis forskeren synes han får for lidt udbetalt skal han forlange noget mere i løn!''

Jeg siger ikke at systemet ikke kan blive bedre, for det kan det sagtens, men vi har mange goder og de koster. Hvad kunne du f.eks bedst undvære. Gratis skolegang (herunder de videregående udd.) gratis lægehjælp (herunder hospitaler) eller hjemmehjælpen til de gamle? blot for at nævne nogle stykker.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)