Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Backup

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Vi er forholdsvis et nystartet firma, der tilbyder back-up løsninger til private og firmaer,

Alle pc brugere, har på et eller andet tidspunkt, mistet data, dette være sig feriebilleder, dokumenter, opgaver til aflevering osv.
Med vores service, vil dette aldrig komme på tale mere. Vores koncept består i al sin enkelthed af, at der på kundens pc, installeres et lille program, hvor brugeren selv bestemmer hvilke data der ønske back-up af.
Vi henviser til vores hjemmeside http://www.filebackup.dk hvor I kan læse om den mere tekniske del, bl.a., at vi Dansave backup garantere for, at data opbevares krypteret og i et professionelt miljø.

Hvorfor Online Backup

12.000 bærbare forsvinder eller bliver stjålet hvert år.
30% af alle harddiske fejler indenfor 3 år .
Virus, og andre uheld truer din pc hver dag.
Investeringer i dyre backup servere / systemer, licenser og programmer.

Priser

Dansave Home : 35 kr for 100gb backup data
Dansave Pro : 1-300gb = 3kr pr gb, 500-700gb = 2kr pr gb, 1000gb = 1,5kr pr gb
Dansave Home Gratis : 4gb gratis backup

priserne er pr måned.

Mvh Dansave Backup

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 21:40

SUPER tilbud :)

Kender måske nogle der kunne bruge dette :)

Smider dig en PB

.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 21:46

Vil lige sige det er en virkelig flot hjemmeside i har fået lavet!

Tilmeldt 28. May 10
Fra  N/A Skrevet kl. 21:48

Okay, sender dig ikke en PB, da den ikke er aktiveret! :)

.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolas

Jeres side loader meget langsomt, det tog mig godt 10 sekunder at få forsiden ind her.

Ellers ser det jo sådan set ganske fint ud, hvis man lige ser bort fra at jeg ikke kan finde noget telefonnummer til firmaet og at jeg er tvivlsom overfor hvorvidt dit udsagn om at 30% af alle harddiske fejler indenfor 3 år.

Sådan noget statistik skal underbygges med dokumentation for at jeg ville kunne tage det seriøst.

Og så studsede jeg over punkt 9 i jeres betingelser : "Dansave kan ikke holdes ansvarlig for noget indirekte eller direkte tab (inklusive tab for tab af forretning,
tabt arbejdsfortjeneste, tab af backupdata eller lignende), uanset om det er et brud på kontrakten,
forsømmelighed, uagtsomhed, produktansvar eller andet, selvom Dansave eller det ansatte er blevet orienteret om muligheden
for sådanne tab også selvom en forholdsregel heri ikke haropfyldt dets formål.
 "

Det virker ikke som noget jeg ville føle mig tryg ved.. I kunne jo såmænd slukke backupserverne uden varsel og henvise til at i ikke har lovet at backuppen virker..

Det leder mig hen til : Hvorfor skal man vælge at lægge sin backup hos en enkeltmandsvirksomhed der er under et år gammel, i stedet for en af de større og allerede velrenomerede backupfirmaer?

Mit indlæg er ment som konstruktiv kritik og samtidig en henvisning til potentielle kunder om at sætte sig ind i hvad det er for aftaler man indgår, især om noget så vitalt som backup er.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 22:09

Hvad er en PB?

Tilmeldt 28. May 10
Fra  N/A Skrevet kl. 22:12

.

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:45

@ Anders

Nu har manden valgt at lave denne virksomhed og slf vil han meget gerne have at du skal lave back-up hos ham istedet for fx onlinebackup eller hos norton osv.

Et back-up system er ikke meget mere forskelligt fra en ekstern hdd.
Du finder først ud af om det kører fint, når du prøver dig frem. Præcis det samme som når du køber en ny bil. 

Nok om det. Folk der generalt skal lave backup af deres systemer er folk der egentlig ikke passer godt nok på sin "pc".
Jeg har fx aldrig haft brug for at lave backup ! Jeg har min bærbar som jeg købte for 3 år siden og stadig kører den som ny.
Grunden til dette er, at jeg simpelthen ikke går ind på alle mulige tænkelige sider, downloader ting og sager fra ukendte sider osv.

Nu siger jeg ikke man ikke skal, men mere at folk ikke passer på sine ting som de skulle. 

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:57

ICo:

@ Anders

Nu har manden valgt at lave denne virksomhed og slf vil han meget gerne have at du skal lave back-up hos ham istedet for fx onlinebackup eller hos norton osv.

Du finder først ud af om det kører fint, når du prøver dig frem. Præcis det samme som når du køber en ny bil. 

Nok om det. Folk der generalt skal lave backup af deres systemer er folk der egentlig ikke passer godt nok på sin "pc".
Jeg har fx aldrig haft brug for at lave backup ! Jeg har min bærbar som jeg købte for 3 år siden og stadig kører den som ny.
Grunden til dette er, at jeg simpelthen ikke går ind på alle mulige tænkelige sider, downloader ting og sager fra ukendte sider osv.

Nu siger jeg ikke man ikke skal, men mere at folk ikke passer på sine ting som de skulle. 

De udtalelser du kommer med der, holder jo ikke vand i virkeligheden. Man kan snildt miste sine data SELVOM man passer godt på sine ting. Hvad med tyveri, det kan INGEN garantere sig imod med mindre man sover med sin laptop under hovedpuden osv. :) Ligeledes kan man aldrig vide hvornår hardware går ned, tro mig jeg er i branchen og ved det af erfaring. Selv et ok mærke som Western Digital (siger ikke det er de bedste diske) men den gik i kvas efter blot 6 timer.

Der er utal af muligheder for at miste sine data, alle dem gider jeg ikke komme ind på her, men hvis tog backup af deres ting oftere ville jeg ende mig at blive arbejdsløs :) Så for mig er det fint at folk har den generelle holdning du ligger for dagen.

Mvh

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:59

ICo:

Det er jeg fuldstændig uenig i.
En ekstern harddisk er ikke meget forskellig fra det som nogle udbydere kalder en "Webdesk".
Korrekt opsat online backup har retention periode - eller versionering af data.
Det vil sige, at man kan reetablere slettede eller ændrede data fra en given dato, selv efter adskillige backups, som ved en ekstern harddisk ville have gjort data ubrugelige.

ICo:

Backup behøver ikke at skulle retfærdiggøres af eventuel brugeradfærd.
Fejl på hardware kan også forårsage tab af data. Det samme kan indbrud, tyveri og hærværk.

ICo:
Der har du for nogle brugeres vedkommende ret.
Men det ændrer ikke ved, at backup er en nødvendighed for virksomheder, der tager deres forretning seriøst. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)