Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blok eller hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har besluttet mig for at forsøge mig med at kaste mig ud i affiliate...

Jeg vil lave noget med privat økonomi for studerende. Simple basale råd om dagligdagsøkonomi for unge mennesker der flytter hjemmefra og starter uddannelse.

Min spørgsmål er om jeg skal starte en blok eller en hjemmeside? Hvad er fordelen ved de to?

Jeg hælder til en hjemmeside, da dette virker mere seriøst ift. indholdet. Derudover tænker jeg at der skal være et større nyhedsflow på en blok.

Derudover vil siden indeholde lidt excel til at administrere privatøkonomi.

Kender I nogle gode hjemmesider til at lave gratis websides, der ser fornuftige ud uden man kender det store til programmering.

Venlig hilsen

Morten Steinmejer 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:19

Prøv at kigge på Wordpress

Det er en blogging-platform.... men du kan sagtens lave en seriøst udseende hjemmeside på det alligevel :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:22

Det staves "blog" og ikke "blok" :)

.

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:23

Jeg vil foretrække en hjemmeside

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:35

En blog er jo også en slags hjemmeside.... Men jeg antager der hentydes til det grafiske udtryk.

Det man bare skal huske på er at selvom du vælger en blogging-platform, som f.eks. WordPress, er du altså ikke bundet til ét bestemt grafisk udtryk. For det første er der tonsvis af templates, at vælge mellem - og en stor del af disse træder væk fra det "klassisk" udseende for blogs.

For det andet så kan man designe et site på WP næsten ligesom man vil have det.... Det handler stort set kun om dine egne evner eller hvor meget du vil betale for det :)

Det, det handler om er at du får et habilt CMS, som er nemt at have med at gøre - i WP foregår oprettelse, redigering osv. af indlæg direkte i din browser, via et overskueligt interface. Med andre ord får du et system der er nemt at vedligeholde, samtidigt med du har masser af muligheder for at udvikle/tilrette det mht. både det grafiske udtryk og funktionaliteten. Og det kan meget hurtigt vise sig at være en kæmpe fordel i forhold til de andre CMS eller sites hvor du kan lave hjemmesider.

Ang. hvilken blogging-platform du skal vælge må du selv kigge på de forskellige alternativer - personligt foretrækker jeg Wordpress og derfor vil det være mit forslag.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:40

Tak for svarene :)

Fama, det lyder som om du har fat i det rigtige mht. WP. Det er også layoutet jeg tænker på. Da det er første gang jeg prøver dette her, så det skal være til at gå til.

Venlig hilsen

Morten Steinmejer

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I dag kan du få et gratis seo links

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 16:02

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger. En blog er super god, men kræver en god aktivitet fra din side, så dem der følger dig føler sig opdaterede. En hjemmeside er også en super løsning, men fungerer også bedst med indhold som giver folk noget hjælp, som bl.a. et forum med tutorials eller lign.

Der er mange muligheder, men til dit emne, ville en blog fungere fint vil jeg mene. Så længe du har godt og brugbart indhold, og sørger for at opdatere jævnligt, så skal det nok blive godt. Og husk at markedsføre dig selv :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:07

Mikael:
Og husk at markedsføre dig selv :)

Det er vigtigt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)