Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældrekontrol på mac - hvordan blokeres sider?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Simona - Uniquebook:
Jeg kan så nævne, at vi endnu ikke - i 2010 - har et fladskærms-tv som alle andre, selvom vi da bare kunne købe et..

Jeg kan så trøste dig med et en fremtidsforsker har sagt at det er kun tabere der har fladskærms-tv. Det er in nu at have billederørstv. Big Smile - så jeg er en taber :)

Haha - fedt Wink

Og jeg har lige erhvervet et Samsung LED TV.. p*s også...

Men ellers, Simona, så har du helt sikkert fat i den rigtige ende. Du må undskylde jeg ikke lige sidder og kommenterer enkelte dele af dit indlæg - det er jeg simpelthen for doven til lige nu... Wink

Ellers kan jeg kun sige at jeg ikke er uenig med noget skrevet i denne tråd endnu.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:35

Niels:
Jeg kan så trøste dig med et en fremtidsforsker har sagt at det er kun tabere der har fladskærms-tv. Det er in nu at have billederørstv. Big Smile - så jeg er en taber :)

Nå for pokker, så er jeg jo ligefrem med på retro-bølgenCool

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:27

Hej Helle,

Hvis dit barns Mac har version 10.5 (Leopard) eller 10.6 (Snow Leopard) har systemet indbyggede funktioner til at håndtere dette problem. (Klik på æblet øverst til venstre og vælg "Om denne Mac" til at se hvilken version du har.)

Første trin er så at lave en konto til dit barn som har "Børnesikring" slået til:

Æble > Systemindstillinger > Børnesikring.

Herefter har du mulighed for at begrænse kontoen til kun visse programmer (fx kun Firefox og MSN) og tidspunkter (ingen computer efter kl. 23 fx).

Systemet har også under Børnesikring et indbygget internet-filter som du kan slå til. Det finder du under Æble > Systemindstillinger > Børnesikring > Indhold. Under menupunktet "Begrænsninger på websted" vælger du indstillingen "Prøv at begrænse adgangen til websteder for voksne automatisk".

Når du har gjort dette vil blokeringen virke på system-niveau. Dvs. at ligemeget hvilken browser der bruges virker filteret.

Jeg ved ikke hvor godt dette filter virker i praksis, men det er da en start. Og selvfølgelig skal du have password for administrator-kontoen som låser disse indstillinger så de ikke kan laves om.

Men vigtigst af alt tager du dialogen med dit barn, og det er godt :)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)