Jeg har brug for at sende en html fil per mail, til en ven der lige skal kigge på noget design i Photoshop for mig. Vedkommende har dog ikke selv Photoshop, så kan ikke sende ham selve .PSD filen. Hvis jeg gemmer det som .jpeg, så synes jeg det pixelerer en smule og ser grimt ud, og desuden laver den størrelsesforholdet mærkeligt, når det åbnes igen. Vil gerne have at personen skal kunne se nøjagtig det samme, som jeg kan se når jeg åbner html filen på egen computer.
Har prøvet at gemme det som html og vedhæfte til mailen, men vedkommende kan ikke åbne/se filen når den er modtaget.
Har Googlet, men synes kun jeg kan finde svar på hvordan jeg laver og sender en html mail og det er jo ikke det jeg vil. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
Brug den knap på din keybord der hedder "print screen" så tages der et billed af det du ser på skærmen. Tryk CTRL+V i enten paint eller photoshop for at sætte det billed ind du har taget. Du kan du nemt sende et billed af hvad du ser når du besøger hjemmesiden.
Byggemesteren.dk Vi bygger links til din hjemmeside.
Gem som .png i stedet. Du kan også indstille hvor meget billedet skal komprimeres og dermed hvor meget pixelering du vil leve med i forhold til størrelse.
Screenshot duer ikke helt, da der er scroll på siden (det er en webshop forside der er tale om) og jeg jo netop gerne vil have at han kan se det hele på én gang, uden at skulle sidde og lege puslespil med forskellige screenshots. Havde det været et mindre billede, så havde jeg blot gjort det. Så slet ikke en dårlig idé, bare ikke så optimal lige i dette tilfælde.
Casper og Jesper: Jeg vil prøve det i skriver og se om vi ikke har lidt mere held med en af delene =)
Tusind tak for svar og god dag + karma til jer alle.