Jeg har købt en auktionside, men er i tvivl om hvilket webhotel jeg skal vælge. Siden bruger Unoeuro nu, men kan i anbefale dem eller vil det være en god ide at vælge et andet og evt. hvilket? Skal måske lige nævne at jeg forventer at der vil være omkring 40.000 - 60.000 auktioner på siden ad gangen. Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Jeg ville nok vurdere at egen server vil passe bedre til det behov du snakker om der, så sikre du 100% at der ikke pludeslig kommer en host og lukker fordi siden er for krævende.
Men ellers prøv megahost.dk eller iwebhotel.dk, de er begge gode..
Jeg ville nok vurdere at egen server vil passe bedre til det behov du snakker om der
Nah... At forvente 40.000-60.000 auktioner er bestemt ikke det samme som at have så mange auktioner, og det er økonomisk dumt at sætte en kæmpe løsning op i forventning om det antal auktioner, med mindre man har erfaring med at tiltrække så mange besøgende.
Omvendt skal man heller ikke starte med discount-webhoteller til 10 kr. om måneden. Så der er en balance, man skal finde dér.
Nah... At forvente 40.000-60.000 auktioner er bestemt ikke det samme som at have så mange auktioner, og det er økonomisk dumt at sætte en kæmpe løsning op i forventning om det antal auktioner, med mindre man har erfaring med at tiltrække så mange besøgende.
Omvendt skal man heller ikke starte med discount-webhoteller til 10 kr. om måneden. Så der er en balance, man skal finde dér.
Nah.... Serverløsninger behøver ikke at koste en formue..
Sandt nok, men det kommer lidt an på, hvem der skal administrere serveren; én selv eller hostingselskabet. Min pointe er bare, at der er langt fra at forvente et stort antal brugere til rent faktisk at have det, og der er ingen grund til at spilde penge på dyr hosting, mens man arbejder på at få flere brugere.
Jeg hælder mest til webhotel, da jeg ingen erfaring har med administrere en server selv. Desuden vil jeg heller ikke starte op med en for stor løsning hvis det nu viser sig at det ikke er nødvendig.
Mht. antallet af auktioner så har jeg aftale med flere storsælgere om at de vil flytte over på min auktion og at de tilsammen vil starte op med mindst 20.000 auktioner. Dermed vil nogle af de kunder som de trækker med over også oprette auktioner så at jeg forventer 40.000 - 60.000 auktioner er ikke urealistisk.