Jeg overvejer at starte et firma med drikkevarer til hotel- og restaurantsbranchen. Har et par specielle og gode agenturer på hånden. Jeg er på det rene med, man skal have en vis bredde i sortimentet - men jeg er i starten ikke vild med at købe varelager for fx 1/2 mio før jeg ser, hvilke varer der går bedst.
Har restauranter typisk kun 2 leverandører (1 vin og 1 øl/vand) eller er det normalt med flere leverandører?
Er kunder typisk bundet af faste årsaftaler, rabataftaler eller andet?
Altså kan man sælge sig ind med fx 3-4 produkter i en start eller er det urealistisk?
Hmmm - -Jeg vil nok sige at det er meget almindeligt at man har nogle aftaler med leverandørerne (Især hvis det er alkoholdrikke) - Så laver man typisk nogle aftaler med dem om "Free Bottles" som direkte gives, som bruges til enten promotion eller salg.
Men hvis du er helt ny spiller på markedet - Så må du nok tale godt for dig for at få noget - Typisk kunne du "lokke" med at give dem dem reklameplads i avisen eller på nettet... -