Hej alle Bruger Facebook meget i markedsføringen, og har for nyligt oprettet annoncer som gerne skulle vises på de rigtige profiler. Satte max. pris pr. klik til 5,- kr. og kiggede efter en 14 dages tid på kampagnen for at se hvordan den forløb. Ikke et eneste klik, grundet at Facebook vurderede at prisen pr. klik skulle være imellem 9-12 kr. Nu er jeg ikke ny overfor betalte klik-kampagner, adwords ect. men synes da at prisen er ret høj, men måske kan det betale sig??? Jeg hører gerne fra folk som har erfaring med Facebook annoncering... kan det betale sig? Skal jo smide adressen til Facebook siden :-) http://www.facebook.com/ibsensfabrikker |
Lyder lidt mærkeligt at du slet ikke har fået nogle klik til 5 kr. Syntes FB plejer at give lidt få medlidenheds klik hvis man har sat ens bud for lavt, da de lige tester om du har en vanvittig CTR, så det godt kan betale sig for dem at skyde din kampagne af. Hvad er dit budget?
Har du overvejet at køre kampagnen via CPM? Hvis du har den rigtige målgruppe og det rigtige budskab, så kan det ende rigtig billigt. Det hele handler om at få en god CTR. Pt. Køre jeg f.eks. en kampagne som koster under 50øre pr. klik, og så bliver det rigtig sjovt.
Mvh
Jesper