Jeg er den forsigtige type og har en plan med opstart af en ny virksomhed. Dog har jeg allerede et godt job med en fast indtægt som jeg gerne vil beholde for en periode.
Mine tanker er at der vil være en opstartsperiode i virksomheden med underskud....måske. Kan man fradrage sit underskud og udgifter i den løn man får fra andet fastlønnet job?
Det var jeg slet ikke klar over at man kunne. Nu spørger jeg muligvis lidt dumt, men da jeg kommer til at stå i samme situation som farmaceut, kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det mere konkret betyder? Hvilke udgifter er det man kan trække fra f.eks., og hvilken praktisk betydning har det?
det anede jeg slet ikke man kunne... nu startede min kammerat et vognmandsfirma i slut 2008 hvor han måtte lukke med et underskud på 30.000 ca. (dieselregninger) da den rute han kørte blev foræret væk midt i det hele. vil det sige de regninger kan trækkes fra?? hans cvr er stadig aktivt men skal lukkes. skal det gøres før eller efter?
Udgifter, der er med til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten i virksomheden kan trækkes fra.
Ja.....dieselregningerne kan trækkes fra.
CVR.nr. kan lukkes pr. en bestemt dato.
MvH
Peter
det må jeg nok sige. det havde jeg ingen ide om.. man lære noget nyt her hver dag jo :) den må jeg vende med min revisor. det tror jeg min ven bliver glad for
Jeg er også farmaceut og HD i Udenrigshandel. Jeg tænker i same baner og gerne vil starte min egen international virksomhed indenfor medicin, helse,kosttilskud, welness og naturmedicin. Jeg søger partner med samme forretningsinteresser. Glæder mig til at at høre fra dig:)
Jeg går stadig med tanker om projektet og kunne godt bruge en partner, da det vil give en del mere flexibilitet på sigt. Har du evt. en mail så kan vi skrive og høre lidt mere om vores baggrunde for et evt. samarbejde.