Hej jeg har en del ruder mod større vej og har en 4-6 ruder som potentielt kan gå i stykker. Nogle erfaringer, tips eller andet til forsikring eller andet som jeg eventuelt ikke er opmærksom på ved at have dem?
|
Hej.
Du kan tegne en glasforsikring hos Dansk Glasforsikring, den er ikke billig og den forhindrer jo ikke at evt. tyve kommer ind i din butik og stjæler dine værdier ligesom du har alt bøvlet og besvær med oprydning og udskiftning af ruden, samt evt. må holde lukket indtil der er ryddet op igen.
Alternativt kan du sætte en fortsatsrude udenpå af brudsikkert glas. Det er lavet af polykarbonat med en speciel hærdet hinde, som gør at det jhar samme hårdhed i overfladen som alm. glas.
Den er godkendt af forsikring og pension i skafor klasse rød.
Det er som sagt brudsikkert det vil sige det kan ikke knuses. Dog kan et projektil trænge igennem.
brosten, økser, bushamre m.m.- kan ikke knuse glasset, ej heller få det til at revne eller krakelere.
Det er et svensk produkt som mange butikker i Sverige bruger til deres butiksruder.
Vi er forhandler af det og kan levere det med ca. 5-8 dages leveringstid.
Det påsættes udvendigt med lister ogskruer som gør det umuligt at afmontere for uvedkommende.
Har du ruder der alligevel skal udskiftes fåes det også som 3-lags thermoglas.
Jeg sender dig gerne brochure og et tilbud.
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1