Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne til internationalt projekt, er .in lige så godt som .com?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med et dilemma omkring domænekøb, som jeg håber nogle af jer rigtig dygtige SEO folk kan hjælpe mig med.

Vi er i gang med at lave et internationalt community og har nu afsat et beløb til at købe et domæne for. Vi har ikke afsat ubegrænsede midler, men alligevel et okay beløb.

Vi har nu fundet xxxx.IN og xxxxIN.com (xxxx er = et meget godt ord for vores community, af strategiske årsager vil jeg helst ikke sige det lige nu.

Vi kunne godt købe begge domæner, og gør det måske også - men rent SEO mæssigt, hvad er så bedst?
Har et .in domæner ulemper i forhold til international ranking?

xxxx er et generisk ord og det giver god mening sammensat med .in, det kunne fx være jump.in (og dertil jumpin.com)

Serveren/IP adressen bliver placeret på vps.net, så enten US eller UK ip, alt tekst på siden bliver engelsk og fokus bliver 100% internationalt med listing af lokakationer fra hele verdenen.

Hvad skal vi gøre angående domæne?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Valg af TLD har ingen betydning rent SEO mæssigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange landedomæner, der også bruges internationalt (.tv, .me, .it osv.), men .in er mig bekendt ikke kendt i den brede befolkning som et internationalt domæne. Det betyder, at mange vil læse domænenavnet og tænke, at det er et site, der henvender sig specifikt til indere. Så jeg vil anbefale, at det navn, I brander, bliver .com-domænet.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)