De fleste programmører sætter et "deletion mark" ved det slettede, dvs. der laves en "soft delete" -> og dokumentet er defineret som slettet i systemet. Svarende til at det ligger i en papirkurv kan man altså sagtens finde dataene nu. Diskplads er jo ikke et problem længere så mange lever med filosofien at alle data er noget værd. Husk også at Google anvendes aktivt i forbindelse med opklaring af kriminalsager - så jo jeg tror roligt du kan regne med at de har hele historikken liggende tilgængelig lige gyldigt om det er slettet eller ej...
Man skal altid have i bagtankerne at Google lever af reklamer, og af at målrette disse så meget som muligt.
Dette gør de ved at "logge" hvad du søger efter, hvad du skriver i dine mails, på buzz mv. De gemmer ikke konkret indholdet, men jeg kunne tænke mig at de scanner din mail og fanger nøgleord og viser relevante reklamer.
Det samme gælder for google maps/earth/navigation hvor de gemmer hvad man søger efter og hvilke ruter man beder om.
Og de gør sikkert meget mere end dette... :-)
Der står mere præcist hvad de gør i EULA'en (End User Licence Agreement) som man siger ja til at man har læst og accepteret (selvom nok igen gør det)