Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan modtager jeg betaling "bedst" for et online produkt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne kunne modtage betaling for online produkter, som guider, bøger, servicer. Altså virtuelle ting.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Jeg ved at man skal have en aftale med pbs for at kunne modtage dankort via ePay. Har overvejet Paypal, men har besluttet mig at jeg ikke vil bruge det fordi der mangler dankort.

Jeg har tænkt på om man kunne samle det under et domæne, så man ikke behøves at lave en ny ansøgning hver gang, det bliver dyrt i længden.

Altså noget lign.:

minservice.com beskriver varen
brugeren klikker på "køb"
bliver sendt hen på www.godkendtpbsdomain.dk
betaler
ryger tilbage på minservice.com

Er der nogen som har erfaring med det?

Med venlig hilsen
Kevin 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 22:57

Paypal skræmmer mange kunder væk, da det ikke er så bredt her i Danmark.
Prøv nogle af de mange dankort terminaler du kan betale dig fra.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 00:09

Jeg har tænkt mig at bruge Epay.dk, men ved ikke rigtig hvordan det skal gøres, hvis man skal bruge det til flere servicer på forskellige hjemmesider.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:21

den epay.dk er jo helt ny eller tror i hvert fald ikke på der er ret mange som kender det,

så er paypal meget bedre, den har mange i det minste hørt om :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:23

Hej Kevin

Umiddelbart vil mit gæt være, at det må man ikke ifølge retningslinjerne fra PBS.... Det handler jo også om at de skal kunne stå inde for deres produkt - derfor skal man godkendes, inden man kan bruge deres betalingsløsninger. Dit koncept går jo dybest set ud på at fjerne den kontrol fra PBS's hænder - hvilket de af indlysende årsager næppe er interesserede i.

Men det er kun et gæt.... Jeg kunne naturligvis lige læse op på deres retningslinjer og, hvis svaret ikke findes der, ringe til dem og høre. Men det kan du jo lige så godt selv gøre :)

Mit bud er ihvertfald at det tror jeg bestemt ikke du skal regne med, PBS går med til....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:25

Jack:

den epay.dk er jo helt ny eller tror i hvert fald ikke på der er ret mange som kender det,

ePay har da efterhånden nogle år på bagen. De kan sagtens anbefales herfra.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:28

Niels:

Jack:

ePay har da efterhånden nogle år på bagen. De kan sagtens anbefales herfra.

Det er fuldstændigt underordnet hvad betalingsløsningen hedder.... Kan den tage mod de gængse betalings/kreditkort kan den bruges....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:28

Kevin:
betaler

Det er den normale måde man gør det på. Du kan sagtens have forskellige ting på "minservice.com" som du sælger. Når kunden så trykker køb, så går der besked til f.eks ePay.dk om et køb og kunden indtaster deres kortoplysninger der. Det har du ikke noget at gøre med selv. Når ePay så har godkendt kortet så sender de kunden tilbage til dig med en unik nøgle så du kan finde ordren i dit system.

Alt dette foregår automatisk i alle de shop systemer som der findes. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:35

Niels:

Det er den normale måde man gør det på. Du kan sagtens have forskellige ting på "minservice.com" som du sælger. Når kunden så trykker køb, så går der besked til f.eks ePay.dk om et køb og kunden indtaster deres kortoplysninger der. Det har du ikke noget at gøre med selv. Når ePay så har godkendt kortet så sender de kunden tilbage til dig med en unik nøgle så du kan finde ordren i dit system.

Ja.... Men man må vel for fanden ikke bare koble alle mulige shops op på den samme betalingsløsning? Det er jo det, der spørges om... Der spørges ikke om teknologien bag ;)

Dybest set spørges der: Må jeg få godkendt en betalingsløsning hos PBS og så ellers bruge den til alle mulige shops PBS ikke kender til?

Det tillader jeg mig så at betvivle kraftigt, selvom du da har ret i at man - rent praktisk - sagtens kan have betalingsserveren stående et andet sted end serveren med selve butikken på....

Vil du være med?

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 00:37

Niels:

Kevin:
betaler

Okay, men det er fordi jeg gerne vil bruge betalingen på flere domæner, som @fama også snakker om.

Altså det skal også stå for betalingen på:

ebog1.dk
ebog2.dk
ebog3.dk
ebog4.dk
o.s.v.

Jeg synes bare jeg har set andre gør det, men kan bare ikke lige se ideen bagved med pbs, som sagt @fama, hvordan det skal gøres lovligt.

Har i ikke også prøve at købe i en shop eller en service på en specifik side, hvor der så står på regningen på netbank, firmanavnet, som står bag en række hjemmeside

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)