Jeg har da aldrig sagt sådan om mig selv før.- Nu vil jeg prøve at lægge det ud til alle jer, jeg ved der sidder mange kloge hoveder og kikker. Jeg er nærmest blevet "fartblind" og trænger til nogen, der se hvilken vej jeg kan tage. Jeg er uddannet skuespiller, socialpædagog og kunst og udtryksorienteret psykoterapeut, jeg er herudover kunstmaler - de uddannelser jeg har valgt, er ud fra mit menneskesyn og ønsket om at gøre verden til et bedre sted, (det ved jeg godt er et temmelig urealistisk men :-) ) - ja og så fordi jeg er et menneske, i konstant samspil med verden, der kan lide at vende ting og se problematikker fra forskellige vinkler. Jeg har en ukuelig optimisme, en masse energi og er faktisk meget realistisk omkring hvad jeg kan og ikke kan. Jeg har altid taget livet, som det kom og fået det bedste ud af det. Har undervist en del, i bla. personlig udvikling, kommunikation og meget mere ... Har været ansat i forskellige teatre, og her spillet for alle aldre samt instrueret m.m.m.m.m. Har arbejdet med mennesker i alle situationer i livet, hjemløse, familier, arbejdsløse på jobcentret og projekter med indvandre derudover, har jeg løbende en del i terapi både individuelt, familier og par. Jeg har altid vidst, at jeg ville være selvstændig, men har kun været det i kortere øjeblikke af mit liv. Jeg er nu ved at starte et rengøringsfirma mest fordi, der skal ske noget og fordi - ja - det er faktisk godt at skrive det her, - hm, jeg er nok træt af, ikke at kunne få alle mine tråde, til at spille sammen på givende vis. Jeg tænker at her inde er der mennesker, der ser muligheder frem for begrænsninger, - det gør jeg også normalt ... men jeg er blevet blind... hvis I gider, så kom med nogle tanker..
|
Hej Kikis
Det kender jeg godt. Jeg har selv studeret psykologi, filosofi og religion lidt over 18 år. Jeg har spillet musik i over 20 år, og jeg har brugt meget af min tid på også at hjælpe psykisk syge og andre man kunne hjælpe. Alt dette kan man blive flyvsk af, som du så kalder " at blive blind " . Det hele kører simpelthen for hurtigt, og er for metafysisk.
En af de bedste måder at få jordforbindelse på igen, er noget så kedeligt som at lære at lave regnskaber, lave analyser af salgsprocesser og lave lidt småkedelig markedsføring. Du er måske nået det punkt ?
Den gode nyhed er, at alt det du elsker, det forsvinder ikke, selvom du begynder at blive "business". Hvis du vender den om , og ser på at hvis du tjener nogle gode skejser, så kan du også hjælpe der, udover at hjælpe dig selv. Hvor mange af alle dem du har hjulpet, kunne ikke også bruge noget økonomisk støtte ? Sikkert mange
Men på en måde, kan det også lyde som om, at du er nået til et punkt, hvor du bare gerne vil hjælpe dig selv og udleve dine egne drømme, gøre dig selv lykkelig, og tage en pause fra alle følelserne ?
Dette KAN lyde lidt nedladende sagt, men det er absolut ikke. Den anden vej rundt er der med garanti mange kedelige forretningsfolk, som ville have godt af at hjælpe nogle hjemløse, spille lidt guitar eller bare spasse ud generelt.
Mit forslag er at du skriver ned på et papir, hvad du ønsker at opnå . Og husk der er intet galt i at penge er målet i sig selv. Hvis nu dit mål er at tjene en masse penge så du kan leve det liv du ønsker , men med mere økonomisk sikkerhed, så er det vel ikke så slemt ?
Men hvis du virkelig vil have succes, så vælg noget du bryder dig om, så får du nemmere ideer og kan nemmere arbejde hårdt.
Jeg har selv et rengøringsfirma, men jeg må desværre skuffe dig med at konkurrencen indenfor rengøring er super hård for tiden. Men med det drive du har, kan alt lade sig gøre.
Jeg vil også anbefale dig at studere markedsføring, det er faktisk ret sjovt og har utroligt meget med psykologi, kropssprog og forståelse af mennesker at gøre.
Til sidst vil jeg anbefale et 3 ugers lydbånd program af en fyr der hedder Anthony Robbins , det hedder " Personal Power II " , og kan findes på nettet. Der lærer du at skifte retning i dit liv, sætte mål og få succes med dit nye liv. Det virker :-)
God fornøjelse med dit nye liv, må det bringe dig en masse rare oplevelser