Som overskriften lyder så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man sletter META sektionen på si Wordpressblog. Jeg ved godt at man kan gøre det inde i sit admin panel, men denne mulighed er ikke tilstede på det theme jeg benytter mig af, så hvordan kan man ellers gøre det? Og det kan vel ikke skad ens blo at man gør det?
- John Bakken
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
Nej, jeg mener den META sektion der er ude i sidebaren. - og så kan jeg ikke rette i mit theme via. editoreren, jeg får en besked om noget kodex halløj når jeg prøver?
Typisk ligger denne sektion i et "widget" område. Denne kan fjernes "Apearance -> Widgets". I højre side er de forskellige sektioner defineret og de widgets der ligger i dem, du kan fjerne en widget ved at trække den ud af sektionen.
Meta sektionen er typisk tilføjet dit design på denne måde, men det svinger. Husk også at nogle templates viser nogle standard widgets hvis ingen er tilføjet, prøv derfor at tilføje en tom "text widget" hvis der ikke er nogen i sektionen i administrationsinterfacet.
Hvis dette er helt sort, så få en ung knejt herinde fra til at hjælpe dig i fem minutter :)
Jeg kender alt til widget området osv, men jeg vil da gerne selv vide hvordan jeg fjerner det manuelt til eftertiden ;) uden brug af widget- eller Editor metoden da disse to ikke er aktuelle på min blog
- john bakken
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
META tingen ligger højst sansynligt i Sidebar (sidebar.php) nede i bunden.
Grunden til at du ser den tekst om Codex er at dine filer er skrivebeskyttet og derfor kan du ikke rette i dem i editoren. En hurtig måde er lige at hente filen via ftp og rette den.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
META tingen ligger højst sansynligt i Sidebar (sidebar.php) nede i bunden.
Grunden til at du ser den tekst om Codex er at dine filer er skrivebeskyttet og derfor kan du ikke rette i dem i editoren. En hurtig måde er lige at hente filen via ftp og rette den.