Er det alle banker der tilbyder det og sker overførslen automatisk eller skal man betale dem i banken for at ordne det?
Hvis det kan ske helt automatisk lyder det som en interessant løsning! :)
MVH
De fleste banker har et system til at haandtere det automatisk hvor man bare uploade/sender en liste over hvilke konto der skal overfoeres penge til og hvor meget, og saa bliver det ordnet automatisk.
Men det nemmeste er vel nu hvis du kontakter jeres bank, og hoere om de tilbyder saadan en service. (Og hvis ikke, saa overveje om dette firma skal skifte bank :}
Det lyder interessant!. Jeg var nede og snakke med Jyske Bank idag og de kiggede bare mærkeligt på mig, da jeg foreslog en løsning med fil og automatisk overførsel. Hvis du kender en bank der kan det er jeg meget interesseret :)
De fleste banker har et system til at haandtere det automatisk hvor man bare uploade/sender en liste over hvilke konto der skal overfoeres penge til og hvor meget, og saa bliver det ordnet automatisk.
Måske i udlandet hvor du befinder dig tilbyder de den slags. Men de danske banker er meget mere strikse på den sag.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvad er problemet med at have et system som dagligt sender en fil til banken og dermed overfoere pengene?
Problemet er forholdsvis stort. Enten siger banken "nix" eller også koster det en formue. Jeg har selv været på et projekt hvor medlemmerne automatisk skulle kunne hæve penge. Det blev skrinlagt netop fordi bankerne ikke tilbød den service til en ordentlig pris.
Er det ikke en helt anden situation? Her er der jo ikke tale om at give medlemmerne mulighed for at haeve penge.
Det whocarez52 ønsker er at når der bliver betalt med kort (eks. 102 kr) så går de 100 direkte til foreningen/klubben og de sidste 2 kr går til administrator. I dag der den slags ikke muligt idet PBS sætter pengene ind på én bankkonto.
Den løsning som der er foreslået er at pengene går ind på én konto og derefter bliver pengene overført til de enkelte klubber.
Som jeg også har sagt så har jeg lavet et projekt for en kunde hvor de gerne vil kunne gøre dette men det kan ikke lade sig gøre idag som alm. firma. Man skal op i en størrelse for at kunne gøre det.
En måde man KAN gøre sådan noget automatisk er ved hjælp at Autoit (et program til at udføre handlinger med mus/keyboard) som så læser en fil og udfører en række handlinger.
Alternativt så må man have en til at sidde og overføre pengene manuelt. Men man skal så også huske på at hvis overførslen ikke er til egen bank, så koster det også penge.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Alle store danske selskaber bruger automatisk overførelse til deres kreditorer.
Den medarbejder du har fået fat i sidder sikkert som personlig rådgiver.
Ring til Nordea's erhvervs center. Er dog ikke klar over hvad det koster, og hvilket system du skal bruge for det vil lykkes. Men som sagt jeg kender mange virksomheder som gør dette :).