Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk gebyr ved betaling til tredjemand

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil høre om nogen her har en god idé eller kan hjælpe mig.

Vi har udviklet et medlemssystem til klubber. Løsningen hostes hos os og, hver klub får deres eget underdomæne, hvor medlemmerne kan logge ind og tilmelde sig events, forny medlemsskab osv.

Det vi godt kunne tænke os er, at når et medlem betaler så får vi automatisk et gebyr på f.eks. 2,- for hver betaling. F.eks. Hans Hansen tilmelder sig event X der koster 200,- og et gebyr til os på 2,-. Dvs han betaler 202,- med sit dankort på vores hjemmeside. De 200,- skal gå direkte til klubben og de sidste 2,- skal gå til os.

Jeg håber det giver mening og at nogen har nogle gode idéer. Vi er ikke interesserede i at alle pengene sættes ind på vores konto, hvorefter vi selv skal overføre pengene til klubben minus gebyr f.eks. 1 gang om måneden.

Mvh

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:19

whocarez52:
Vi er ikke interesserede i at alle pengene sættes ind på vores konto, hvorefter vi selv skal overføre pengene til klubben minus gebyr f.eks. 1 gang om måneden.

(Går ud fra, vi taler dankort-løsning?)

Med mindre alle klubberne får deres helt egen indløsningsaftale med PBS, tror jeg ikke du slipper uden om at overføre penge jævnligt...

Om du så kan gøre det automatisk ved at sende en fil til banken eller lignende, skal jeg ikke kunne svare på...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:28

Vær også opmærksom på at PBS ikke tillader dig at opkræve betaling for 3. mands ydelser, så de kan ske at nægte dig en indløsningsaftale hvor du skal tage imod penge på dine kunders vegne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 28. Sep 09
Skrevet kl. 13:33

Jeg snakkede med PBS omkring det og ham jeg havde i røret sagde at man godt må opkræve et gebyr for, hvis man står for transaktionen.

Det kan ikke passe at alle der ønsker at opkræve penge på den måde gør det manuelt (eller sender en fil til banken). Jeg så f.eks. at billetto.dk har noget tilsvarende men det bliver det et administrationshelvede, hvis man har 20-30 kunder man skal overføre til jævnligt...

Mvh

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:48

om der er andre løsninger ved jeg ikke men.
en mulig løsning er vel at danne en automatiseret kørsel der danner en overførsels fil til banken.
på den måde vil du også kunne "kradse lidt rante penge ind"

det eneste det kræver er at i har 100% styr på hvilke penge der er overført samt dokumentation for denne. evt lave så jeres kunder slev kan trigge en "expoort" og så kvittering automatisk gemmes på kundens konto. alt dette bår kunne laves automatisk.

/jacob

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:46

Hva

whocarez52:

Jeg snakkede med PBS omkring det og ham jeg havde i røret sagde at man godt må opkræve et gebyr for, hvis man står for transaktionen.

Det kan ikke passe at alle der ønsker at opkræve penge på den måde gør det manuelt (eller sender en fil til banken). Jeg så f.eks. at billetto.dk har noget tilsvarende men det bliver det et administrationshelvede, hvis man har 20-30 kunder man skal overføre til jævnligt...

Mvh

Hvad er problemet med at have et system som dagligt sender en fil til banken og dermed overfoere pengene?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 28. Sep 09
Skrevet kl. 09:22

Martin T,

Er det alle banker der tilbyder det og sker overførslen automatisk eller skal man betale dem i banken for at ordne det?

Hvis det kan ske helt automatisk lyder det som en interessant løsning! :)

MVH

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:54

Martin T:
Hvad er problemet med at have et system som dagligt sender en fil til banken og dermed overfoere pengene?

Problemet er forholdsvis stort. Enten siger banken "nix" eller også koster det en formue. Jeg har selv været på et projekt hvor medlemmerne automatisk skulle kunne hæve penge. Det blev skrinlagt netop fordi bankerne ikke tilbød den service til en ordentlig pris.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 28. Sep 09
Skrevet kl. 13:01

Det var da træls, gad vide hvordan firmaer som f.eks. Billetto ordner den slags så? Manuelt?.

Mvh

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 14:09

Niels:

Martin T:

Problemet er forholdsvis stort. Enten siger banken "nix" eller også koster det en formue. Jeg har selv været på et projekt hvor medlemmerne automatisk skulle kunne hæve penge. Det blev skrinlagt netop fordi bankerne ikke tilbød den service til en ordentlig pris.

Er det ikke en helt anden situation? Her er der jo ikke tale om at give medlemmerne mulighed for at haeve penge.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)