Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla på Surftown

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så faldt jeg for fristelsen til billig hosting hos Surftown grundet 1-klik-installationer af Joomla!

Det er jo rigtig nemt og dejligt, men....

CMS´en ligger på xxxx.dk/joomla .

Noget der kan fortælle hvordan man får den til at ligge så den fremkommer på adressen xxxx.dk - altså uden /joomla bagefter?

På forhånd tak

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:00

Når man laver en Wordpress 1 click installation så kan man vælge hvad root den skal ligge i. Standard tror jeg det er /wordpress men du kan vist fjerne Wordpress også lægger det sig i root i xxx.dk/

er ikke 100% på det men mener du kan gøre det sådan :)

Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:07

Brian Schou Larsen:

Så faldt jeg for fristelsen til billig hosting hos Surftown grundet 1-klik-installationer af Joomla!

Det er jo rigtig nemt og dejligt, men....

CMS´en ligger på xxxx.dk/joomla .

Noget der kan fortælle hvordan man får den til at ligge så den fremkommer på adressen xxxx.dk - altså uden /joomla bagefter?

På forhånd tak

Brian

Du har tydeligvis uploadet selve mappen med navnet Joolma, til din root, det du skal gøre er følgende:

Åbne ftp programmet

Gå ind rooten (xxxx.dk) og slette alt existerende materiale (alstå alt under mappen xxxx.dk)

Minimere dit ftp program og åbne mappen med Joolma (evt. på dit skrivebord)

Nu har du en masse mapper og filer, men bliv i oversigten, hvor mapperne admin, forum osv. eksistere

Nu markere du alle og trykker med venstreklick (bliv ved med at holde venstreklick nede) og så føre du din markør over i ftp programmet, hvor du stadigt har rooten åben, så kommer slipper du filerne og den tilføjer nu alle filerne til din hjemmeside

hvis du går ind på xxxx.dk nu skulle Joolma installationen gerne komme op

Held og lykke

Du er velkommen til at skrive en mail hvis du har flere problemer

ee@escond.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Ja, du bør blot kunne flytte indholdet ud i roden.

Databasen indeholder jo alt data - så på med FTP og forsøg evt. med bare at kopi´ere indholdet fra Joomla mappen til roden.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 16:25

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

Claus Nielsen:

Hvis man kigger på surftown , skriver de om hvordan man ordner den lille ting

Surftown support om Joomla

Claus

Ja,
det er en nem vejledning, men exporer mistede kontakten mange gange. Efter at have gentaget det flere gange meldte den så, at det var en succes.

Men går jeg på siden er der denne melding:

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/hsphere/local/home/banal/stribfisk.dk/includes/defines.php' (include_path='.:/hsphere/shared/apache/libexec/php5ext/php/') in /hsphere/local/home/banal/stribfisk.dk/index.php on line 21

Synes umiddelbart det var rigtig smart med 1-click, men kan ikke se fidusen, når det alligevel skal være så bøvlet.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke får det til at virke, så send mig en pm med login oplysninger, så ordner jeg det for dig i aften når jeg kommer hjem. Ganske gratis.

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 12:01

Smid en PM hvis du stadig har problemer ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)