Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en leverandør bestemme salgskanalen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er
Jeg er lige blevet præsenteret for nye forretningsvilkår fra en stor tysk producent, som jeg handler med. Jeg har kopieret § ind nedenfor.

Er en sådan § lovlig? Jeg mener at der må være både noget national og EU lovgivning på dette område. Jeg mener at have set en del lignende sager, uden at jeg lige kan ryste op med eksempler.

Noget helt andet er at § er noget gummiagtig, ved det at det jo er et emne til diskussion, hvorvidt et website er ligeså godt, som producentes eget.

"...The purchaser shall not sell our products via auction platforms such as ebay and similar or any other websites which do not offer the same high quality product and brand presentation and service comparable to our own official website..."

Mvh
Steen

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 10:46

Umiddelbart ville jeg tro at de gerne må det. Jeg har jo også som sælger lov til at  vælge hvem jeg sælger til

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:55

Fra konkurrencestyrelsens hjemmeside:

Det er en overtrædelse af konkurrenceloven, hvis en leverandør forbyder en forhandler/distributør at sælge varer til kunder via internettet.

Derimod må en leverandør godt opstille saglige og objektive kvalitetskrav til udformningen af forhandlerens hjemmeside – svarende til krav, der kan stilles til profil, layout, indretning osv. for fysiske butikker.

Så det kan vel diskuteres, om det er lovligt eller ej - det kommer åbenbart an på hvilken del af regelsættet, der tages i anvendelse. Men spørg hos konkurrencestyrelsen.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:57

Hej

Umiddelbart vil jeg også mene at de er i deres gode ret til at have disse restriktioner mht. salg.

Men du kan jo altid spørge hos Konkurence Styrelsen hvad de mener om en sådan paragraf.

http://www.konkurrencestyrelsen.dk/

Mvh

Ravn

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 21:08

Nå, nu har jeg gjort som I foreslog og kontaktet Konkurrencestyrelsen. Jeg kan indledningvis konkludere at de enten har travlt, ved det at jeg ikke har fået noget svar endnu, eller også er svaret ikke helt lige til. Jeg har i hvertfald ikke hørt noget endnu.
Jeg vender tilbage når jeg hører noget mere
Mvh
Steen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)