Hej Amino'er
|
Umiddelbart ville jeg tro at de gerne må det. Jeg har jo også som sælger lov til at vælge hvem jeg sælger til
Hej Amino'er
|
Umiddelbart ville jeg tro at de gerne må det. Jeg har jo også som sælger lov til at vælge hvem jeg sælger til |
Dressur rytter søger sponsor
Fra konkurrencestyrelsens hjemmeside: Det er en overtrædelse af konkurrenceloven, hvis en leverandør forbyder en forhandler/distributør at sælge varer til kunder via internettet. Derimod må en leverandør godt opstille saglige og objektive kvalitetskrav til udformningen af forhandlerens hjemmeside – svarende til krav, der kan stilles til profil, layout, indretning osv. for fysiske butikker. Så det kan vel diskuteres, om det er lovligt eller ej - det kommer åbenbart an på hvilken del af regelsættet, der tages i anvendelse. Men spørg hos konkurrencestyrelsen. |
Kirsten www.kirstensquiltshop.dk
Hej Umiddelbart vil jeg også mene at de er i deres gode ret til at have disse restriktioner mht. salg. Men du kan jo altid spørge hos Konkurence Styrelsen hvad de mener om en sådan paragraf. http://www.konkurrencestyrelsen.dk/ Mvh Ravn |
Nå, nu har jeg gjort som I foreslog og kontaktet Konkurrencestyrelsen. Jeg kan indledningvis konkludere at de enten har travlt, ved det at jeg ikke har fået noget svar endnu, eller også er svaret ikke helt lige til. Jeg har i hvertfald ikke hørt noget endnu. |