Jeg har for en måned siden købt en lille handelsvirksomhed (fordi han var ved at lukke og jeg selv var kunde der som Aloe Vera distributør) – og i hast lavet en midlertidig webbutik. Nogle af produkterne udgår, når de er udsolgt, men ellers har jeg prøver på vej hjem fra Kina på spejle, pandebånd, pensler og svampe bl.a. til velvære-arrangementer med hudpleje etc. www.gltrading.dk – jeg sælger produkterne til andre aloe vera distributører, hvor jeg selv arbejder, men der må jo være mange andre, der har brug for disse flasker og krukker. Problemet er lidt, at jeg ikke ved, hvilke brancher jeg skal lede efter. Hvis der sidder én person selv og laver cremer, er det selvfølgelig fint, men det er lige som større grupper, jeg er på udkig efter. Er der nogen af jer, der har en ide??? |
markedsføring af lille handelsvirksomhed
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
En lille ting med den store virkning for jeres omsætning: Jeg var inde på http://www.digitalnetworker.com/lambrecht for at se, hvad det drejer sig om og blev meget overrasket over, at den eneste måde, jeg kunne se jeres film, var ved at downloade en .exe fil fra www.digitalnetworker.com. Personer, som blot tænker det mindste på sin egen PC sikkerhed, kunne ikke drømme om at downloade .exe filer fra sites, de besøger 1. gang. De kunne jo indeholde virus, trojanske heste, spyware, orme og hvad det nu hedder alt sammen. Jeg vil derfor anbefale, at I linker til de officielle hjemmesider, som folk kender og har tillid til i stedet. Venlig hilsen, Christian |
Kære Grethe Du må jo bare i gang med at gennemtrawle telefonbogen, www.dgs.dk og så må du selvfølgelig også google alle de firmaprofiler, der virker relevante for dig. Jeg synes dog, det lyder som en svær opgave, da de fleste sikkert får alle de nævnte ting af deres leverandører??? Hvis det er tilfældet, konkurrerer du med noget, der er gratis - og som dine potentielle kunder nærmest får kastet i nakken. Ikke det bedste udgangspunkt for dig, men jeg håber selvfølgelig, at du har tænkt alle de ting igennem, da du købte virksomheden??? Good night and good luck... Morten Mauritson www.thehype.dk |
De to præsentationsfilm er optimeret til Flash Player version 8, hvilket betyder at brugeren skal have 8''eren eller mere som minimum for at kunne se filmen. Vi har før haft linket direkte til Macromedia''s egen hjemmeside hvor brugeren da vil kunne downloade flash playeren, men dette var vi nødsaget til at gå væk fra, da Macromedia''s hjemmeside kun tjekker om man i det hele taget har Flash playeren og hvis ja, fortalte den blot at man allerede havde den installeret! Dette var et problem såfremt at brugeren havde f.eks. Flash player 7 på sin computer, da han/hun da ikke vil have muligheden for at kunne hente den seneste version (8 eller over). Derfor har vi lagt flash filen til download på vores eget site, som i øvrigt ligger med en forklaring til, hvorfor brugeren skal hente den. Håber det har bragt lidt forståelse for dig og andre. Nu da Digitalnetworker værktøjet ikke har noget direkte med den problematik som Grethe efterlyste et par gode råd til, synes jeg det ville være rigtig rart hvis du og andre kunne give hende nogle "lys" til hendes nye webbutik. |
Hej Charlie. Tak for svar. Er det nødvendigt for funktionen af flash filmen, at den SKAL køre i version 8? Hvis den blev genereret til f.eks. version 6, så var det slet ikke denne hurdle. Jeg kan desværre ikke hjælpe med det oprindelige spørgsmål. Efter min mening vil det blive enog meget svært at få et overskud på salg af denne type produkter, der modsvarer udgiften ved at markedsføre dem på Nettet. Produktrne er i denne sammenhæng for billige og almindelige og der er for langt mellem køberne efter min overbevisning. Desværre. Min hurtige hovedregning: Lad os sige, at et søgeord koster 50 øre på Google, og hun har en konverteringsprocent på 2 % og sælger for 50 kr når det så lykkes at få et salg, så har det kostet 25 kr at få et salg på 50 kr. Så er der 25 kr tilbage til råvarer, administration mm. Dette er KUN et eksempel. Indsæt selv de "rigtige" tal. Mvh, Christian |
Hej Christian, Filmen er som sagt optimeret til Flash version 8 og anvender visse teknikker der kun er tilgængelig i 8''eren og op efter, så det er desværre ikke muligt at rendere filmen til f.eks. 6.0 |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)