Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt netværk kan måske gavne forretningen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver til jer aminoer for at teste en ide af omkring bedre udnyttelse af netværk og andres kompetencer.

Personligt har jeg været selvstændig siden 2006 og har selvfølgelig i den tid samlet en masse uvurderlig viden omkring livet som selvstændig på både godt og ondt. Ikke desto mindre føler jeg ofte, at det at være selvstændig er lidt af en ørkenvandring - hvor man desværre må tage alle lektioner alene.

Jeg er omgivet af dygtige personer, vi har tilknyttet de bedste ressourcer til SEO, har et godt design bureau, en  god revisor og gode bankforbindelser - men ofte så mangler man sparring fra andre personer – som i højere grad er tvunget til at se mere holistisk på tingene (som en selv). Med alt respekt for vores revisor – men så er hans fokus kun hvorvidt vores regnskab er retvisende J osv.

Det jeg efterspørger, skulle være et lille netværk af 3-4 personer som kunne bruge hinanden konstruktivt i alle virksomhedens faser. Jeg er sikker på at jeg selv kan byde ind med en masse men jeg har bestemt også brug for gode råd og sparring når nye ideer og tiltag skal testes.

Jeg er bevidst omkring at lige børn leger bedst så der skal selvfølgelig være personer med en vis ballast der skal indgå i netværket – men det behøves bestemt ikke være folk inden for samme branche eller med samme forretningsmodel. Der vil selvfølgelig være lidt arbejde i sådant et netværk – man skal yde hvis man vil nyde!!!

Min profil ganske kort:

·         Personligt: Er en lige til og no bullshit kind of guy, er i midten af 30’erne, bor i København

·         Fagligt: Master i økonomi med en dels års erhvervserfaring inden livet som selvstændig gjorde sit indtog.

·         Virksomhed: Driver en virksomhed med bl.a. webshop med en omsætningpå mellem 5-10 mio og har lidt andre små aktiviteter ved siden af.

Jeg tror, at hvis man skal gøre rigtig godt brug af et sådant netværk så skal man kunne mødes fysisk – måske en gang i kvartalet.

Jeg har ikke tænkt tanken helt til ende – men jeg er sikker på at kun fantasien sætter grænser for hvad/hvordan man kan bruge hinanden.

Hvad er jeres holdning hertil og var det noget i kunne gøre brug af?

Vh LL

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du beskriver lyder meget som Napoleon Hills idé om "the power of the mastermind", som er et af kapitlerne i hans bog, "Think and Grow Rich" (must-read). Jesper Buch som startede Just-Eat er også ivrig tilhænger af dette koncept.

Hvis du kan finde mennesker som er vidt forskellige fra dig selv (både personlighedsmæssigt og fagligt), men som deler dine mål så har du pludselig en enorm styrke - ingen tvivl om det. Men som du selv siger, så skal det også være de helt rigtige mennesker.

Det kunne være interessant hvis dette lykkedes for dig og du delte dine erfaringer undervejs. Jeg er sikker på at mange ville få gavn af det :)

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg snakkede med LL over telefonen i går og ideen er helt fantastisk. Jeg, LL samt en tredje person har nu dannet netværket / master groupen. Vi er alle 3 iværksættere og stærke indenfor bl.a. online markedsføring / SEO, økonomi, IT-udvikling og IT-outsourcing. Vi ønsker alle at vækste og mener vi kan bruge hinandens erfaringer til dette. Vi tror også på at gruppen kan være med til at skabe en dynamik og momentum der gør at vi alle giver det ekstra der skal til for at få success.  

Vi mangler blot een måske to mere. Du skal være dedikeret og have en hvis erfaring og success som iværksætter. Skriv til undertegnede snarest. Vi vil have det første møde primo august i Kbh og derefter mødes vi circa hver anden måned.

Jørgen Christian Andersen

Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Vi mangler stadig et par drevne iværksættere der har lyst til at danne netværk!

Håber der er nogen der sidder og har mod og lyst hertil.

 

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ellers utroligt spændende!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vedrørende netværk så er det oftest sådan, at det bliver enten ellerTongue Tied

Det skal følgelig forstås på den måde, at netværk er absolut god idé, så længe alle bidrager hertil og alle "føler" de får noget retur. Problemet er dog oftest at erkende, når det ikke fungerer optimalt, eks. nogen kører på såkaldt frihjul, deltager ikke i møder eller netværks samtaler o.s.v.

Derfor er det meget klogt at holde antallet af deltagere på et rimeligt lavt niveau, hvor alle får mulighed for at stifte bekendtskab med hinanden.

Jeg har selv deltaget i adskillige netværk (også ERFA-grupper) med stor iver, men når der ikke sker nyt eller kommer nogle fornyelser, så har disse grupper det desværre med at falde sammen og til sidst lukke.

Mit råd er derfor at sørge for at have alle aftaler med netværkets deltagere på plads, således alle er helt på det rene med, hvad formålet er og hvordan man forholder sig til andre deltagere i netværket.

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)