Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg Martin Thorborg og Don Ø i bestyrelsen?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej køre Aminoer :)

Jeg er igang med en projekt som jeg håber på kan blive til noget stort. (duuh! Gør vi alle ikke det Big Smile)

Jeg har læst mig frem til, at det ikke er nok, at ens koncept er unik eller har potentiale for at blive dette årtis Google (ah okey måske ikke så stor Stick out tongue).

Netværk skulle være, hvis ikke større end så mindst ligeså vigtig som selve ideen for om man får success. Hvis man ikke har de rette kontakter, skal man igennem flere forhindringer, end hvis man kender de "rigtige" personer. Det lyder jo sådan set logisk nok.

Sådanne personer er vel ideelt at få i ens bestyrelse.

Nu kommer så spørgsmålet til 100 millioner. Hvordan finder man frem til disse her nøgle personer? eller måske endnu vigtigere spørgsmål... Hvordan får man dem overtalt til at deltage i ens bestyrelse?

Er det kun penge der i sidste ende har betydning for om de gider deltage i bestyrelsen?

Jeg spørger fordi mit mål er at få to personer jeg respekterer meget, Martin Thorborg og Don Ø, i bestyrelsen. Hvor sandsynligt vil det være for en ny mindre virksomhed at få Martin Thorborg og Don Ø i ens bestyrelse?

Hvad ville beløbet være? Ja jeg ved det, jeg har højst sandsynligt ikke råd til det, men det ville være interessant at vide hvor meget M.T. og Don Ø ville kræve. Smile Hvis økonomien ikke rækker hvad kan man "lokke" dem med?

Hvordan kommer man overhovedet i kontakt med dem? Har de en "assistent" eller manager man kontakter eller...?

Projektet jeg arbejder med iøjeblikket er stadig under udvikling og derfor ikke parat til at blive præsenteret, men jeg regner med, at jeg har noget at vise frem inden udgangen af det her år.

Tak fordi I gad læse mit indlæg og på forhånd tak for jeres kommentarer.

Bedste hilsner,

Kommer snart...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hmmm... du er jo da startet meget godt her, hvor der er en chance for at hr. Thorborg kigger med Cool

Men Don Ø. er nok lidt sværere, med mindre han er en af krysterne her på AminoYes

Hilsen

Tonny

Held og lykke med projektet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælper Thorborg ikke nystartede iværksættere på Niels Brock? Det kunne være en mulighed at melde sig til det.

Selvom jeg har hørt at ventelisten er ret lang :(

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Projektet jeg arbejder med iøjeblikket er stadig under udvikling og derfor ikke parat til at blive præsenteret, men jeg regner med, at jeg har noget at vise frem inden udgangen af det her år.

Men kan du præsentere det via powerpoint præsentation, forretningsplan eller andre opstillinger, hvor potentialet og mulighederne tydeligt fremgår, så kan det være mindst ligeså godt som at fremvise selv systemet/produktet.
Det er naturligvis en fordel af have produktet helt færdigt og klart, men mindre kan også gøre det, hvis du kan tydeliggøre potentialet. 

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg tror nu hverken Martin eller don ø mangler penge og g tror bestemt ikke de ville gå ind i et projekt pga. penge, men af interesse. Det bedste jeg tror du kan lokke med er en ide der fanger deres interesse. Så krydser din ide iværksætteri med fodbold - så tror jeg du har et ganske godt udgangspunkt :)

Jeg er i forvejen sikker på at begge af de to ikke for tilbudt deres poster men nærmere udvælger dem selv, de er begge eftertragtede personer på både viden og image.

Jeg syns du skal overveje hvorvidt du søger efter nogle kendte ansigter til at synliggøre din virksomhed eller om du søger personer der brænder for den samme ide som dig.

Held og lykke med dit projekt, jeg håber da du fanger deres interesse, Martin kan du let få fat på, mon ikke kan ser dette ellers kan du sende ham en mail:
http://thorborg.tv/kontakt-thorborg

Godnat

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan da svare for mig selv :-)

Nej, jeg har faktisk ikke så mange penge.
Et relativt højt privatforbrug, kombineret med at jeg laver alt for meget gratis arbejde, kombineret med nogle amatøragtige investeringer og en finanskrise, har rundbarberet mig grundigt.
Men græd ikke, jeg spiser mig mæt og har det sjovt :-)

Men hvad skal der til for at få migmed i en bestyrelse?

* Det skal være et projekt jeg syntes er super spændende.
* Det skal være et projekt hvor jeg virkelig kan sparke røv og give værdi til virksomheden.
* Det skal være sammen med nogle mennesker jeg kan lide.
* Der skal være andre i bestyrelsen som ved ALT om det formelle, da jeg er helt blank.
* Alle folk tilknyttet virksomhed og bestyrelse skal være reelle gode mennesker.
* Og så skal der være penge i skidtet. Alt efter antal møder etc. vil en pris på 100.000 - 250.000 kr. pr. år ikke være helt skævt.

For nystartede vil det nok være i overkanten og det forstår jeg til fulde.
Der vil det nok være mere realistisk at bruge mig som konsulent pr. Skype, der tager jeg 3.500 kr. i timen og det er alt for billigt siger alle jeg har hjulpet, men skyd hul i det :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej jeg vil gerne kommentere dit indlæg -

Jeg har selv engang spurgt Lars Kolind fra Oticon om det samme.

Han gav mig et godt råd, at jeg ikke skulle have store kendte profiler, de sidder i mange bestyrelser og laver ikke rigtig noget - ( OK det var ikke helt hans ord, men det han mente var at værdien af at have en kendt profil var stor for en stor virksomhed, for den kan iværksætte ideer og tiltag med egne folk)

Det du skal bruge, sagde han:
er en bestyrelse som kan trække i arbejdstøjet,  og selv være med til at gennemføre en aktivitet - du skal finde en person med den kompetance du skal bruge - en som måske sidder lige inden en stor stilling, en som måske kun sidder i en enkelt bestyrelse i en lille virksomhed. 
En som ser det at være i din bestyrelse som interessant pga. arbejdet og projektet og som et punkt på et CV.

Jeg lavede den profil jeg søgte, og en dag så jeg tilfældigt et rigtig god indlæg i Børsen, fra en kvinde i et større bryggeri, så ringede jeg til firmaet og fik en mail adresse. Skrev et lille brev at jeg havde set indlægget og syndes at hun havde den rigtige profil til en post i min bestyrelse, jeg fortalte lidt om virksomheden og det jeg forventede.

Hun svarede at hun havde virkelig overvejet det meget og selv om at hun kun sad i en bestyrelse i en lille virksomhed, så var der på det tidspunkt hvor jeg spurgte, lige nogle meget store opgaver - 

Hun takkede nej - ikke fordi det var min virksomhed, opgaven eller løn - men fordi, når hun gik ind i noget gjorde hun det 100% og hun mente ikke at hun kunne pga. sit arbejde hvor der lige var en meget stor opgave.

Mit behov ændrede sig og da jeg så kom i kontakt med den rigtige profil, spurgte jeg ham bare, "du er sku`  dygtig vil du være med i min bestyrelse" - det ville han godt og først da begyndte vi at snakke om betaling.

Mit råd er læs aviser, indlæg, Amion etc skriv når du mener en person passer på profilen, men du skal vide med dig selv hvordan profilen skal se ud, og hvad du forventer, ellers kan du ikke slå til når den rette viser sig. 

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres gode råd.

Lars Meyer:
Men kan du præsentere det via powerpoint præsentation, forretningsplan eller andre opstillinger, hvor potentialet og mulighederne tydeligt fremgår, så kan det være mindst ligeså godt som at fremvise selv systemet/produktet.
Det er naturligvis en fordel af have produktet helt færdigt og klart, men mindre kan også gøre det, hvis du kan tydeliggøre potentialet. 

 

Tak Lars. Jeg kan desværre ikke programmere, så jeg er faktisk igang med at gøre det du skriver her. Jeg er igang med at lave et interaktivt "slideshow", hvis man kan sige det på den måde, simple html-sider med klikbare billeder, så man kan få et overblik over hvordan hjemmesiden vil komme til at se ud, samt hvilke funktioner den rigtige hjemmeside vil indeholde. Og selvfølgelig en detaljeret forretningsplan.

Martin Thorborg:

Jeg kan da svare for mig selv :-)

Nej, jeg har faktisk ikke så mange penge.
Et relativt højt privatforbrug, kombineret med at jeg laver alt for meget gratis arbejde, kombineret med nogle amatøragtige investeringer og en finanskrise, har rundbarberet mig grundigt.
Men græd ikke, jeg spiser mig mæt og har det sjovt :-)

 

Udover din erfaring og kvalifikationer er det primært din direkte og ærlige facon og den måde du laver forretning på, der gør, at du er et af "ønske" personerne jeg godt vil have med i bestyrelsen. (ønsketænkning Smile)

Selvom jeg ved at der er andre selskaber, som f.eks. Freeway med deres erfaringer indenfor portaler og det mandskab de har, nok ville få mit projekt hurtigere op at køre og skabe overskud hurtigere, har jeg på fornemmelsen, efter at have læst lidt om dem, at jeg nok ikke kunne samarbejde med dem. De er sikkert meget gode og dygtige til det de laver, det kan man jo se med de hjemmesider de driver, men der er et eller andet ved den måde de lave forretning på, der skubber mig fra dem.

Det er vigtigt for mig, at de personer jeg samarbejder med, er nogen jeg respekterer og stoler på.

Martin Thorborg:

Men hvad skal der til for at få migmed i en bestyrelse?

* Det skal være et projekt jeg syntes er super spændende.

Det er den. :)

Martin Thorborg:

* Det skal være et projekt hvor jeg virkelig kan sparke røv og give værdi til virksomheden.

Jeg ser dig og Don Ø, som nogle af nøglepersonerne i virksomheden.

Martin Thorborg:
* Det skal være sammen med nogle mennesker jeg kan lide.

Jeg er meget elskværdig, men det må du bedømme, hvis vi en dag (forhåbenligt) skulle mødes. Big Smile


Martin Thorborg:
* Der skal være andre i bestyrelsen som ved ALT om det formelle, da jeg er helt blank.

Her regner jeg med at Don Ø's erfaring vil være en stor fordel for virksomheden (selvfølgelig hvis han overhovedet er interesseret i at sidde i bestyrelsen)


Martin Thorborg:
* Alle folk tilknyttet virksomhed og bestyrelse skal være reelle gode mennesker.

Et godt kriterie som jeg også har.

 

Martin Thorborg:
* Og så skal der være penge i skidtet.

Det vil være urealistisk at gætte på et beløb, så det vil lade være med, men hvis alt løber efter planen (og det gør det sjældent Smile) ser jeg en meget stor potentiale i projektet.

 

Martin Thorborg:
Alt efter antal møder etc. vil en pris på 100.000 - 250.000 kr. pr. år ikke være helt skævt.

For en person med dine kvalifikationer ser jeg beløbet som meget rimelig. Men som nystartet virksomhed er det realistisk for virksomheden at ha' råd til det, hvis ikke der kommer en økonomisk stærk investor indover projektet. Er det ønsketænkning at prøve at lokke dig med en andel af selskabet? :)

Jeg håber at du gider bruge tid på at læse/se på projektet, når jeg indenfor et par måneder er færdig med den interaktive præsentation og forretningsplanen.

Selvom skype-prisen er meget lavt, du burde sætte den op :), regner jeg ikke med at det bliver denne form for kommunikation, der bliver aktuel.

Tak for din tid.

-> toogtoerfem

Det er rigtig gode råd du giver der. Tak for det.

Kommer snart...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare lære af Nicklas Bendtner og tro på dig selv. Efter at have studeret markedsføring i 1 år, havde jeg samarbejde med typer som Thorborg og Don Ø, at det så ikke udviklede sig videre pga krisen som Martin også er inde på, er en anden sag.

Jeg fandt simpelthen bare deres mail, havde mit projekt 100 % skudsikkert, og en masse ægte selvtillid og så mødte jeg op på deres kontor og udbrød : " Jeg er genial ". Dernæst fik jeg et venligt klap på skulderen ,et lille smil og ordene " Lad mig vurdere det, og slå koldt vandet i blodet, du virker usikker på dig selv " Jeg grinte tilbage og gav ham ret, og vi gik i gang med at arbejde.

Det jeg bed mest mærke i, var deres skarpe evner i at analyserer dig som person " kan jeg arbejde sammen med ham her"

En super ide skal du have, have den klar til implementering, vise at de næsten ikke skal lave noget og tjener en masse penge, ikke for være for selvsikker (som mig ) , ikke for usikker og så generelt bare hold din kæft ( groft sagt) indtil de beder om din mening. At holde projektet hemmeligt, er en stor del af opgaven til at starte med, og hvis du er en person som ikke kan styre din tunge, kan alt falde på det.

Senere når du tjener kassen og har opnået status i de cirkler, kan du ( hvis du vil ) opføre dig som en kejser, en Don eller som Martin :-)

God fornøjelse

(og nej det er ikke drømmetænkning, kun hvis det bliver ved drømmen)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)