Hej Amino
Jeg har været på at film job i Horsens og jeg bor i Århus. Jeg har kørt 100km hver vej. I alt 200km'ers benzin. Jeg lånte min fars bil og har nu spurgt hvad han skal have for at jeg har lånt den 200km... Han siger man normalt går efter statens takst 3,6kr pr kilimoter (da det også indkludere slid).
Vi har ca. fået en 1000kr for mit job. Og jeg kan jo regne ud af benzinen bliver 720kr i benzin/slid som jeg i bund og grund gerne vil give min far for at vise jeg er glad for at låne bilen. Er det muligt at det enekltmands firma der hyrer mig kan trække min kører penge fra i skat eller er der en anden måde jeg kan få nogen til at betale for benzin penge uden jeg kommer til det???
Mvh Mads
|
Hej Mads
Du skal sørge for at dine priser er + kørsel når du skal ud til og fra dine kunder.
Så kan du fakturere dem den udgift også, og det gør jo unægteligt en stor forskel på regnestykket.
Deres udgift til din kørsel vil så blot være en udgift de kan trække fra i regnskabet og dit firma kan så udbetale dine kørepenge skattefrit til dig.