Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon System på en billig måde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa Amino´er :)

Aller først vil jeg lige fortælle at dette indlæg ikke er et spørgsmål, men blot en lille forklaring på hvordan et billigt telefon system kan opsættes.

Da vi skulle finde et telefon-system søgte jeg meget rundt på nettet - og fandt en masse ret dyre PBX løsninger, med dyre mobil-takster, derfor undersøgte jeg mulighederne for selv at opsætte vores eget telefonsystem.

1. stk. Mini PC fx. Asus EEE Box. som ikke bruger ret meget strøm.
2. GSM Gateway fx.: Portech MV370
3. Et VOIP telefon nummer som fx. www.fonet.dk
4. En eller flere IP Telefoner - eller software telefoner.

Det jeg gjore var at downloade AsteriskNOW på www.asterisk.org - og installere på en MiniPC, der medfølger nemlig et dejlig nemt web-interface som nemt kan administrer alle telefonerne, kø-system, vente musik mm.

Så har jeg opsat GSM Gateway´en med et Telia mobil nummer med Telia Fri Familie, og dermed kan min GSM Gateway ringe gratis til alle vores Telia mobil telefoner. Dette bruges så til at kunne viderestille kunde opkald fra fastnet til mobil helt gratis.

Sådan en telefon-løsning kan opsættes for omkring 3-4000 kr. og så er man ret godt kørende.

Jeg er godt klar over at dette på ingen måde er en stor forkromet telefon-løsning - men til jer som godt kan lide at rode med hardware / software selv er det en både sjov og billig løsning :)

Syntes lige jeg ville dele det med alle jer iværksættere Smile

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 15:01

Fedt - tak for "guiden".

Sku da sejt det er så nemt :)

For dem som ikke tør/kan er www.firmafon.dk jo et fint alternativ.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:32

Hej,

Fin procedure, men flere  mobilselskaber skriver faktisk i betingelserne, at man ikke må bruge deres GSM til gateways, da netop sådanne volumenrabatter kan koste teleselskabet dyrt i forhold til hvis du ringer via deres fastnet til mobiler.

Når det er sagt, så kan en kombination af Onfone Fastpris (0 kr/min til fastnet) og Lebara Auto-Tank Op (19 øre/min til alle mobiler) eller CBB med Fri CBB til CBB (0 kr/min til alle CBB for 28 kr/md), samt en gammel GSM-telefon med Bluetooth og Asterisk-modulet chan_mobile gøre det endnu billigere. Vil jeg tro. Bare et løst gæt ;o)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)