Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for udsending af emails til potentielle kunder

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 23:54:40
Forfatter: fitnessdateren

Har lige fundet et udpluk af MFL.

Stk. 2. §§ 1 og 3 og § 13, stk. 3 og stk. 6, nr. 1, finder ikke anvendelse på virksomheder omfattet af lov om finansiel virksomhed, i det omfang økonomi- og erhvervsministeren har udstedt regler på de pågældende områder.

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Udfra dette gælder reglen ikke for erhvevsdrivende....

Der står §13 stk 6. i undtagelsen. Spamforbudet er §6 (altså paragraf 6, ikke paragraf 13 styk 6).

Henvendelse pr e-mail er netop en af de ting hvor der ikke skeldnes mellem om modtageren er en erhvervsdrivende eller ej i markedsføringsloven.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:27
sorry brian - nu havde jeg lige givet dig et håb.. og så skyder de os i sænk....
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:27
Der er en grund til at det tager 5 år at blive jurist, og ca 8 år at blive advokat

Og lige i det her tilfælde er det nu nok meget rart at "blive skudt i sænk"

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:39
ja og betaler i dyre domme for dem hehe.
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:57
Tjaaa så blev vi da så kloge ;). Men det er jo sjovt når jeg tænker på hvor mange kilo reklamer jeg smider ud hver dag i skraldespanden til genbrug.. Det BURDE VÆRE ULOVLIGT at svine så meget og mange af virksomhederne kender jeg ikke
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:01
Dato: 04-12-2006 00:57:15
Forfatter: Brian Knudsen
Men det er jo sjovt når jeg tænker på hvor mange kilo reklamer jeg smider ud hver dag i skraldespanden til genbrug.. Det BURDE VÆRE ULOVLIGT at svine så meget og mange af virksomhederne kender jeg ikke

Hele forskellen består i hvad det koster at reklamere - for 500.000 kan jeg knap få produceret en gennemsnitlig varehus-reklame, for samme beløb kan jeg udsende mange milliarder e-mails. Derfor er lovgivningen som den er, når det kommer til elektronisk markedsføring. :)
I den virkelige verden har du så bare muligheden for "Reklamer - Nej tak"-skilt. ;)

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:13
Findes der egentlig en hjemmeside, hvor virksomheder kan registrerer sig m.h.b. på at modtage uopfordrede reklame- og salgsmæssige henvendelser per mail?

Det behøver jo ikke at være helt uinteressant, at modtage uopfordrede henvendelser indenfor kategorier hvor man ved man gerne vil have lidt at vælge imellem eller blot ved at man får et behov indenfor en overskuelig fremtid.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:15
Dato: 04-12-2006 08:01:13
Forfatter: David Mc Nally
I den virkelige verden har du så bare muligheden for ''Reklamer - Nej tak''-skilt. ;)

Desværre står det udgiverne af reklamerne frit for om de vil respektere dette skilt, derfor kan man f.eks. ikke slippe helt for gratis lokalaviser.
Heldigvis husstandsomdeles der ikke gratisaviser i 8000 Århus C, så dem slipper jeg for

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:15
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)