Jeg er ved at SEO optimere koden på Brandteknisk Videncenter Der er et problem med at overskriften Brandteknisk Videncenter ikke er vertikalt centeret i IE7, selv om den er i de andre browsere jeg har testet på. Det nemmeste ville være at kombinere baggrund og overskrift i ét billede, men på den måde ville jeg miste en H1 overskrift med vigtige søgeord tidligt på siden, selv om jeg ville skrive de samme ord i billedets title. Problemet kunne også løses ved at lave browser-specifik css, men tidsforbruget og dermed prisen for kodning ville være større. Hvad anbefaler eksperterne? Er der evt. andre ideer eller gode råd til at optimere siden?
|
Bar lige for at slå det fast: Verikalcentreringen har ingen betydning for SEO'en.
Løsningen med billede er til gengæld dårlig for SEO som du selv skriver.
Løsningen ER i mine øjne i css'en. Og det er altså ikke dyrt :o) Du kan enten gøre det browserspecifikt, og ændre den allerede relativt positionerede header-div, til top: 15px; eller noget i den stil. Alternativt kunne i prøve at undgå den, for mig at se unødvendige float i bruger og så simpelthen bare sætte margin for header-div til at få det til at passe. Det sidstnævnte skulle overflødiggøre den browserspecifikke mark-up.
Bedste hilsner
Michael