Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mest fornuftigt hvis man har flere domænenavne?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen kære Aminoer Smile

Jeg ville lige høre fra jer kloge hoveder hvad der er mest fornuftigt, hvis man har flere domænenavne med relation til ens "hoved"domæne.

Fiktivt eksempel (jeg ejer ikke disse domæner Smile) hvis ens hoveddomæne er pizza(dot)com og man har domænerne bestpizza(dot)com, buypizza(dot)com, qualitypizza(dot)com, pizzasucks(dot).com osv.

Hvad er så smartest? er det at lave 301-redirect til hoveddomænet eller ha' en masse minisider (selvfølgelig med forskellig indhold), der linker til hoveddomænet?

På forhånd tak for jeres hjælp. Smile

Kommer snart...

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:26

Det bedste ville være at lave minisites, på den måde får du noget linkjuice. Det får du ikke ved 301.

Men siderne vil ikke give særlig meget linkjuice, hvis det kun er små sider.

Tror det er bedre at bruge kræfterne et andet stedet, som på dit hoveddomæne, og så lave noget folk vil linke til! Stick out tongue

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 00:47

Tak for dit indlæg Kevin.

Kræfterne skal selvfølgelig bruges på hoveddomænet. Smile Men spørgsmålet er, hvad man gør med de domæner man har registreret, så konkurrenterne ikke får registreret dem.

Jeg havde tænkt mig at lave en 301-redirect, men som du også foreslog, tænkte jeg på om det måske ville være mere smart at lave simple hjemmesider og linke til hoveddomænet. Men som du også skriver, så er der vel ikke så meget link juice i 1-2 siders simple hjemmesider.

Det primær formål med de ekstra domæner er, for at holde dem væk fra konkurrenterne og evt. øge trafikken til hoveddomænet via naturlig type-ins.

Endnu engang tak Kevin for dit råd.

Andre der kan byde ind på hvad der er smartest? Tak

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:01

Hej :)

Man kan ikke entydigt definere hvad der er smartest, det kommer meget an på dit behov, samt størrelsen på trafikken.

Jeg har selv lavet et lignende nummer, og opkøbt en del domæner rundt omkring min kerneforretning. De domæner som ligger sig meget af op ad (altså hvor det kun er stavefejl, eller tastefejl, der er forskellen) der redirecter jeg bare.

Men for eksempel så sælger jeg en del søbolde på min webshop. Jeg købte så domænet søbolde.dk. Der valgte jeg at lave et minisite, som så kan sende noget linkjuice + besøgene videre. Det ser ud til at fungere ret godt :)

Men på andre domæner, hvis man ikke har nogle direkte keywords, det kunne fx. være golfdebat.dk, så videresender jeg det bare.

Håber det gav lidt lys over din problematik :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 11:29

Hej Casper, tak for dit råd.

Ja, det lyder jo logisk nok. Lave minisider for nogle af dem og 301-redirecte de andre. Smile

Tak for jeres input.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)