Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen garanti eller penge tilbage - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Templegym.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma har købt en industri blender og i den forbindelse var leverandøren forbi vores forretning i forbindelse med levering, for at tilsikre at hans produkt kunne løfte opgaven og for at instruere personalet - jeg var der selv, juli måned 2009!

Der er så problemer med kanderne, de går i stykker! Leverandør bytter den første, men vil nu ikke længere give garanti eller penge tilbage, da han hævder brugsfaconen/produkt sammenhængen eller andet resulterer i blenderen går i stykker - han vil kun tage den i bytte hvis vi køber en større model og selv betaler differencen, hvilket jeg ikke finder rimeligt, han var selv ude og anbefale produktet til vores specifikke brug og jeg har reelt ikke lyst til at fortsætte "sammenarbejdet" med leverandøren, synes ikke om servicen!

Ud fra hvad jeg kunne læse mig til på forbrugerklagenævnets hjemmeside, kan de kun føre sager mod firmaer, hvis der er tale om varer der primært er benyttet privat - hvilket ikke er tilfældet i denne sag!

MIT SPØRGSMÅL ER: Hvis en leverandør ikke vil levere garanti eller give pengene igen, hvilket kan dokumenteres skriftligt, hvad gør man som firma, er der et klagenævn for firmaer ligesom forbrugerklagenævnet er til for private - eller andre alternative løsninger, tak :-) ????

Dan

Ps.: Blenderen koster ca. 5800,- plus moms, så det er ikke fordi jeg går sulten i seng :-) jeg kan bare af principielle årsager ikke sluge denne sag, håber på jeres alles forståelse, tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:08

Når der er tale om B2B handel er der en høj grad af aftalefrihed mellem parterne, så hvad står der i salgs og leveringsbetingelserne?

Det er meget normalt at man frasiger sig visse rettigheder når man handler B2B.

Der findes ikke andre klagenævn end domstolene i sådanne sager, og det kan næppe betale sig i den aktuelle sag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 8. Jun 10
Fra  Templegym.dk Skrevet kl. 18:13

Jeg har bare en faktura signeret - ingen betingelser :-(

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:14

Desværre er det en svær sag. Der er kun rettens vej inden han selv gør det fordi de ikke har betalt regningen. Men det lyder som om du har. 

Du skal betale udgifter til advokat og ret indtil du har en dom på ham. (som desværre ikke er sikkert du får) men gør du for han at vide han skal betale men du skal ligge ud ind til han gør. Er han så det helt dumme s... ja så kan dette også skabe problemer. 

Jeg har selv ligende problem lige nu. :( 

Jeg er gået hele vejen og lader ham ikke slippe om så det skal koste mig meget mere end produktet. Jeg er også gået til vagthunden på eb.dk men ved ikke om de vil hjælpe. 

Men gi den gas for f..... han skal gøres bange så han føler at han vil tabe og ende med at komme af med meget mere. Problem det kan jo være han syntes det er dig der er dum :) og så kommer dette til at tage noget tid.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:17

Eller smid ham på nettet :) det kan også hjælpe en del. 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra København
Tilmeldt 8. Jun 10
Fra  Templegym.dk Skrevet kl. 18:19

Jeg har betalt for varen, men jeg kan godt se det er en tabt kamp :-( da han med sikkerhed ikke har høje tanker om mig :-) så at sige!

Dog vil jeg, som du, ikke give op og tage kampen op alternativt - måske hen af "Vordingborg køkken" metoden - synes det er så frækt...

Tak...

Fra København
Tilmeldt 8. Jun 10
Fra  Templegym.dk Skrevet kl. 18:21

Ja :-) som "Vordingborg køkkener"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)