Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lokale søgninger i Google - massebekræftelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har brug for lidt hjælp til Google's lokale søgninger med massebekæftelses-metoden. For dem som ikke kender det, så er det så man kan få sin butik vist i Google Maps.

Jeg har uploadet et ark med 30 butikker I Google Places og er nu kommet til siden, hvor jeg skal verificere mine butikker. Da der er tale om 30 butikker, skal det gøres ved hjælp af deres "Massebekræftelse".

Det gøres - så vidt jeg lan læse mig frem til, ved at man udfylder nogle forskellige felter og venter på, at Google kontakte en. Jeg anmodede om det i fredags, men har ikke hørt noget endnu.

Er der nogen der har erfaringer med, hvor lang tid det tager og om man bliver kontaktet pr. mail eller telefon? 

Jeg har forsøgt at finde svar på nettet, men det er endnu ikke lykkes, at finde nogle danskere der skrevet om det.

På forhånd mange tak og ha' en rigtig dejlig dag!

De bedste hilsner
Martin 

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen erfaringer med masse beskæftigelse, men når google skal have bekræftet noget så sker det oftes med det samme via sms eller et telefon opkald.

Jeg ved dog at de på adsense bekræfter ved at sende dig et brev med en kode til den adresse du har opgivet, og det skulle ikke overraske mig hvis det gøres på samme måde her.

Jeg har selv modtaget sådan et bekræftelsesbrev fra google, og det kom faktisk overraskende hurtigt (en uges tid)

Som sagt er det blot et gæt, men der burde da være noget infomation om det der hvor du har tilmeldt dig.

I dit tilfælde kan det være der sendes flere, og direkte til de steder du har opgivet på google map for at sikre sig at du ikke er en spammer.

Som sagt bare et gæt, men se om du ikke kan finde noget info der hvor du har tilmeldt dem.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I følge det der står på tilmeldingssiderne, så er det muligt at bekræfte tilmeldingerne fra centralt hold, så alle butikkerne ikke skal gøre det individuelt og det er jo meget praktisk, når der er tale om en større kæde.

Udfra hvad jeg har læst rundt omkring på nettet, så bliver man kontaktet per mail eller telefon, men det undre mig bare, at jeg ikke har hørt noget, da man - som du selv siger, burde blive kontaktet med det samme.

Håber der er nogen der har prøvet det og kan give lidt nyttige informationer Smile

 

 

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har oplevet (godt nok ikke i forbindelse med massebekræftelser), at Google's automatisk bekræftelsesservice ikke altid reagerer / virker. Nogen gange har jeg så efter gang nr. 5 eller 6 så oplevet, at der pludselig skete noget og telefonen ringede mhp bekræftelse, selvom det hver gang var nøjagtig samme data som blev indsendt / udfyldt til Google.

Ved ikke om det stadig er tilfældet, men Googles bekræftelsesteknologi har ihvertfald været sløv / hullet tidligere, som har betyder at responsen enten er supersløv, eller ikke eksisterende.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Det lader til at jeg bare må blive ved med at forsøge, men det virker da underligt hvis det ikke fungere. Der må da emmervæk være en del, der benytter den metode.

Jeg syntes at Google plejer at være meget gode til at vejlede, men lige i det her tilfælde syntes jeg det er glippet lidt.

Hvis der er nogen der har prøvet det og kan fortælle mere, så byd endeligt ind!

De bedste hilsner
Martin 

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når du foretager et bulk upload i Google places er det enormt vigtigt, at den fil du uploader er 100% korrekt. Googles retningslinier skal følges til mindste punkt. De skriver selv:

Bulk uploaded data is not verified and so may not show up on Google Maps. og Please note that we will not respond to all requests.

Jeg har set og hørt eksempler på en verifikationsproces på alt fra 3 uger og op til 6 måneder. Og desværre også set rigtig mange eksempler på problemer med bulk uploads. Hvis alt er korrekt burde du dog blive verificeret inden for nogle uger.

Du bliver ikke kontaktet direkte, men dine listings skal stadig verificeres manuelt hos Google.

Derfor - når du "kun" har 30 listings er det lige før jeg vil anbefale dig at gøre det manuelt. Det er noget andet når du sidder med 1400 :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bulk uploader, så kan du også rende ind i problemer hvis dervirksomhederne allerede er oprettet på adresserne. Så risikerer du at intte, eller kun noget af det indhold du uploader vises.

Det optimale er at få sit feed "Verified", hvilket der kan læses mere om her: http://www.google.com/support/places/bin/request.py?contact_type=feeds_verify&&hl=en 

Google vil så måske kontakte dig, men der oplyses ikke indenfor hvor lang tid.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus og Jesper,

Når jeg har uploadet filen og kommer til oversigten over alle butikkerne, så melder den ikke om fejl, så filen må være godkendt. I stedet skriver den at jeg skal anmode om massebekræftelse og det har jeg så gjort via den formular, som er på det link Jesper sendte.

Med hensyn til at oprette dem enkeltvis, så kan det ikke lade sig gøre. For så vil det være de enkelte butikker, der modtager et opkald eller et kort med posten, hvor der er en kode, de skal benytte for at verificere. Hvis I har arbejdet med større kæder med selvstændige butikker, så ved I hvor omstændige sådan nogle procedurer kan være Wink Derfor er det smart med massebekræftelse - hvis det ellers var nemt at finde ud af.

Det er ærgeligt at servicen ikke er lige til, for det er jo et genialt værktøj til i sær større kæder, hvor butikkerne er placeret mange steder rundt om i landet. Konkurrencen om pladserne i de lokale søgninger er heller ikke så stor (endnu), så jeg tror det kan skabe gavn for mange butikker. I større lande må der da også være mange kæder, som ønsker at gøre brug af værktøjet, så det undre mig lidt, at det ikke er lavet lidt smartere.

Men jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed og håbe på, at jeg bliver kontaktet på et tidspunkt. Jeg kan i hvertfald ikke gennemskue, hvad jeg kan gøre anderledes.

I skal have mange, mange tak for jeres svar!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille status til folk der eventuelt finder tråden engang i fremtiden Smile

Efter en måneds tid har Google nu skrevet på mail, at massebekræftelsen er godkendt og at butikkerne derfor vil være synlige indenfor et par uger. Så nu venter jeg bare spænt på, at de bliver synlige.

Som man siger - tålmodighed er en dyd Wink

 

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)