|
Scenariet er som følge: Jeg har brug for en linie til mit satelit kontor, jeg har brug for at have en backup-server, navneserver og en nagios (overvågning) server hosted et sted. Nu har jeg så valgt at leje lokaler i skive fordi de er billige, og fordi jeg fik et billigt kælderrum med. Min plan er nu at få trukket en 10/10mbit linie ned i lokalet med nogle offentlige adresser på, sætte køling, ups og strøm op. Jeg har købt det meste men jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp til de løbende omkostninger. Mine udgifter til strøm/net og husleje udgør 2500kr/mdr, når 5 gennemsnitslige-servere bliver sat op dernede. Derfor lyder mit tilbud til jer, at i kan få en server/towerpc/whatever hosted til 500kr/mdr, det er så vel og mære alt. inkl. én ip-adresse og fri adgang til at bruge 10mbit linien ... dog stadig med hensyntagen til de andre som bruger den, men i praksis tvivler jeg på det bliver noget problem. I må ikke forveksle dette med professionelle server hosting løsninger som andre Aminoer sælger ... det her er til dig som har en gammel pc'er stående som du har lyst til at få op som server ... eller dig, som min konkolega, der har behov for et billigt sted at stille en sekundær dns-server, en nagios overvågning el. lign. Vi har ét rackskab til rådighed, der er køling, Ups, PDU (tror jeg nok ... jeg har en liggende, skal lige verificere at den virker og kan monteres i skabet, hvis den kan så bliver den sat op), der bliver sat videokameraer op og der bliver mulighed for at lave egne nøgler til folk (dog forventer jeg selv folk dækker udgifterne til deres nøgler). Derudover syntes jeg det kunne være fedt hvis man kunne samle et par erhvervsdrivende heroppe omkring med interesse for / i hosting, så var der på sigt mulighed for diverse samarbejder på kryds og tværs. Derudover regner jeg også med at vi bliver fælles for driften, dvs. hvis f.eks. en router / switch går ned eller skal skiftes, så er det den af os som er tættest på eller har bedst til der ordner det. Jeg har alt udstyret, så det skal i ikke tænke på. Men ellers er der tale om et sammenskuds gilde og måske et socialt-business eksperiment :) Kom og vær med, mmc@specialhosting.dk tlf. 41 28 28 08 (på trods af hvad i måske tror, så bider jeg faktisk ikke |
Jeg tænkte at jeg lige kunne tilføje nogle ting en server ville kunne bruges til:
- Sekundær navneserver
- Backup
- Fail-over løsninger
- Hosting af diverse mindre hjemmesider o.l.
Stik i mod af hvad mange faktisk tror kan man faktisk lave en hel del på en 10mbit professionel linie .. jeg har også adgang til flere forskellige steder med 10-gigabit linier ... fælles for dem alle er at de ikke bliver udnyttet tilnærmelsesvist 100% ;)
Bliv gratis medlem