Som jeg kan se det, er der utroligt mange penge at spare for virksomheder der skal have sendt forholdsvist mange breve/pakker afsted over sundet til Sverige. Ved selv at bringe pakkerne til det svenske postvæsen, som er endnu billigere end det danske, og hvor kvaliteten skulle være mindst lige så god, er der masser af penge at spare ifht. at lade Post Danmark, TNT, fedex osv. klare ærterne.
Hvis man udelukkende skulle bringe sine egne pakker over, skulle man selvfølgelig have et meget stort volumen førend det var rentabelt. Og hvis man havde det, ville man sikkert ligge forretningen eller en del af den i Sverige.
Men hvorfor ikke slå sig sammen. Lad os sige 5+ webshops der alle sender breve/pakker til Sverige dagligt, og som deler udgifterne til transporten over broen - der må da være mange penge at spare!
Er der nogen interesserede? - søger både webshops og fragtmænd!
Jeg er hverken webshop ejer eller fragtmand, men jeg sender mange pakker til Sverige.
Jeg bor i Helsingør, så jeg smutter lige over med færgen nå det passer og sender mine pakker, man kan få en retur billet, hvis man køber 10 stk. af gangen til bare 230 kr. for en retur og det er for en bil op til 6 meter
Vi yder denne service til vores kunder - men det er ene og alene af den årsag at så kan det leveres dag til dag. Men efter vores nye geniale aftale med GLS kan vi sende det billigere fra Danmark til Sverige end man kan sende det indenrigs i Sverige med Svenske Posten.
En Pakke op til 5 kg. indenrigs med svenske posten koster 135 SEK. også selvom du er EDI kunde det der svarer til Webpack kunde hos det danske postvæsen.
Med vores nye aftale hos GLS kan vi sende en pakke(op til 30 kg.) og hold nu fast fra Danmark til Sverige for 93 DKK.
Disse priser afspejles til de fleste lande i Europa, og det er naturligvis tilgængeligt for vores kunder.
Det bliver helt og aldeles afgjort på baggrund af vores kunders behov, men pt. lader det til at man vil hellere spare de penge og så vente 1-2 dage mere på varen.
Transittiden er 2 dage op til syd for Østersund og 3 dage nord for.
Vi har ingen pakker der hedder op til 1 kg. GLS, vi har op til 5 kg. og næste sats hedder op til 30 kg.
Prisen op til 5 kg. til Sverige er 93.00 DKK og op til 30 kg. 98.00 DKK.
Klaus - Vi har selv indhentet priser fra GLS nu. Fik tilbudt 0-2 kg = 80 kr. + olietillæg
Er du sikker på at i ikke kan få en pris på dette vægtinterval der er mere attraktivt end det vi har fået?
Servicen hedder "B2B International - Euro Business Parcel", (da de ikke har B2C internationalt - men stadig bringer disse ud til private= med en transittid på 2-4 dage. Jeg går ud fra at det er den samme service du snakker om?