"2. Invester i relevante ting - men sørg for kun at købe ting, som koster under 11.000 (tror jeg satsen er), for så kan du trække det fra med det samme." Læg mærke til ordet "relevante"... Det er åbenlyst et behov for tråd-starteren at nedbringe sin skattepligtige "indkomst" her og nu. Derfor: Skal der alligevel investeres i ting, så gør det før nytår. Jeg snakker IKKE om at splitte køb op i mindre bidder, da jeg er fuldstændig klar over at det betragtes som 1 investering. Jeg er dog uenig i at det betragtes som 1 investering, når man køber computer og printer - især i min branche. men printer og stativ kan udgøre 1 enhed. Ellers skulle alle mine printere jo afskrives, selvom nogle af dem er købt for under 11.000, alene fordi min computer kostede mere... Mit forslag med samleveren er i betragtning af, at det er bedre at trække skattefri kroner ud af virksomheden end at lade dem beskatte. Simpelt. Samleveren skal naturligvis udføre et stykke arbejde for pengene - ellers er det snyd. Og det er IKKE det, jeg skriver, men sjovt nok det, som du læser. Gad vide hvor mange af dine kunder, som du oplever gør dette, siden du skyder mig det i skoene? Endelig er mit forslag om at lave en leasing på større indkøb med en stor udbetaling ikke en egentlig løsning, men et spørgsmål til de kyndige her på Amino. Når du er klar til at læse, hvad jeg skriver og kommentere på dette, så er jeg meget lydhør for kommentarer. Vh Peter |
Det handler ikke om brilleform. Nu bruger jeg også kontaktlinser så
Det handler om hvordan ting kan opfattes af læseren.

Det er muligt at du er uenig i at en printer og en computer ikke skal betragtes som en enhed men det ligger der rent faktisk afgørelser på, så..... Man kan så altid diskutere om afgørelserne kan tolkes konsekvent eller der kan være situationer hvor de falder udenfor.
Det er muligt du har ment at samleveren naturligvis også skal have en arbejdsindsats i virksomheden men det fremgik bare ikke af indlægget og derved kan det misforstås og foranledige nogle til at se bort fra det. Jeg skyder dig såmænd ikke noget i skoene. Som rådgiver må man bare ikke taget for givet i forhold til den måde man formulerer sig på og yder rådgivningen på.
Det er muligt du har ment at samleveren naturligvis også skal have en arbejdsindsats i virksomheden men det fremgik bare ikke af indlægget og derved kan det misforstås og foranledige nogle til at se bort fra det. Jeg skyder dig såmænd ikke noget i skoene. Som rådgiver må man bare ikke taget for givet i forhold til den måde man formulerer sig på og yder rådgivningen på.