Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mindske beskatning

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Bent-> Små slag! Læs mit indlæg igen uden "sur-brillerne" på og se, at det er tanker og ideer, som kan overvejes.

"2. Invester i relevante ting - men sørg for kun
at købe ting, som koster under 11.000 (tror jeg satsen er), for så kan
du trække det fra med det samme."

Læg mærke til ordet "relevante"... Det er åbenlyst et behov for tråd-starteren at nedbringe sin skattepligtige "indkomst" her og nu. Derfor: Skal der alligevel investeres i ting, så gør det før nytår. Jeg snakker IKKE om at splitte køb op i mindre bidder, da jeg er fuldstændig klar over at det betragtes som 1 investering. Jeg er dog uenig i at det betragtes som 1 investering, når man køber computer og printer - især i min branche. men printer og stativ kan udgøre 1 enhed. Ellers skulle alle mine printere jo afskrives, selvom nogle af dem er købt for under 11.000, alene fordi min computer kostede mere...

Mit forslag med samleveren er i betragtning af, at det er bedre at trække skattefri kroner ud af virksomheden end at lade dem beskatte. Simpelt. Samleveren skal naturligvis udføre et stykke arbejde for pengene - ellers er det snyd. Og det er IKKE det, jeg skriver, men sjovt nok det, som du læser. Gad vide hvor mange af dine kunder, som du oplever gør dette, siden du skyder mig det i skoene?

Endelig er mit forslag om at lave en leasing på større indkøb med en stor udbetaling ikke en egentlig løsning, men et spørgsmål til de kyndige her på Amino.

Når du er klar til at læse, hvad jeg skriver og kommentere på dette, så er jeg meget lydhør for kommentarer.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:23
Det handler ikke om brilleform. Nu bruger jeg også kontaktlinser så  Det handler om hvordan ting kan opfattes af læseren.  

Det er muligt at du er uenig i at en printer og en computer ikke skal betragtes som en enhed men det ligger der rent faktisk afgørelser på, så..... Man kan så altid diskutere om afgørelserne kan tolkes konsekvent eller der kan være situationer hvor de falder udenfor. 
Det er muligt du har ment at samleveren naturligvis også skal have en arbejdsindsats i virksomheden men det fremgik bare ikke af indlægget og derved kan det misforstås og foranledige nogle til at se bort fra det. Jeg skyder dig såmænd ikke noget i skoene. Som rådgiver må man bare ikke taget for givet i forhold til den måde man formulerer sig på og yder rådgivningen på.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:30
Hvis man køber nye dæk til bilen og samtidig køber en GPS-navigation, så bliver det altså også betragtet som én enhed?

Hilsen Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:30
Jeg har lige rettet i mit indlæg umiddelbart mens du svarede.. Der var et eksempel på hvorfor det ikke er smart at betragte printer+computer som 1 enhed. Spol op og læs det.

Jeg er klar over at indlæg kan læses forskelligt af forskellige personer, men faktuelt set har jeg intet skrevet om at snyde... Det er en fortolkning. Ligesom det er en fortolkning, at jeg læser dit indlæg som bedrevidende, belærende og arrogant. Men det har dit seneste indlæg så heldigvis rettet op på :-)

Det kan vi diskuttere herfra og til juleaften, selvom der ikke er så længe til. Men jeg er da glad for at du nu dog har forstået at mine råd var velmente - og ikke så ukorrekte endda.

Vh
Peter

EDIT:

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:43
Dato: 10-12-2006 22:29:35 Forfatter: pbtryk.dk Jeg er klar over at indlæg kan læses forskelligt af forskellige personer, men faktuelt set har jeg intet skrevet om at snyde... Det er en fortolkning. Ligesom det er en fortolkning, at jeg læser dit indlæg som bedrevidende, belærende og arrogant. Men det har dit seneste indlæg så heldigvis rettet op på :-)

Men jeg er da glad for at du nu dog har forstået at mine råd var velmente - og ikke så ukorrekte endda.
Vh
Peter
EDIT:

Det handler overhovedet ikke om at beskylde nogle for at snyde eller at anfægte at dine råd var velmente. Det har jeg på intet tidspunkt påstået. Det handler om at yde præcis og utvetydig rådgivning.     

Dækkene på en bil: Ja de kan ikke straksafskrives efter samlesætsbestemmelsen men her ville jeg sige at de har en levetid på under 3 år ved et fornuftigt kørselsforbrug hvorved de kan afskrives. Det samme kan man sige om en printer/computer men kan man overbevise skattemyndighederne om det ?

GPS - Kan anvendes uafhængigt af hvilken bil man kører i og må derved betragtes  som 1 særskilt enhed. Men praksis vedr. samlesætsbestemmelsen er uklar da der ikke er så mange fortolkningsbidrag endnu

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)