Jeg er i den situation hvor jeg har et produkt som bliver solgt via Paypal (tak for hjælpen til hvordan der skulle laves online betaling! :-)..
Jeg har søgt her på Amino, og kunne ikke finde et tilfredsstillende svar.
Jeg har nu ledt en del efter noget godt affiliate software, således jeg kan oprette unikke links med en konversion rate, som jeg så kan give til folk.. Til dette er der umiddelbart to løsninger:
Lave det selv (simpel cookie som gemmes, også tracke salg)
Jeg ville høre om der er nogle som har erfaring med noget billigt affiliate software, som kan integreres simpelt i ASP.NET løsninger (ikke i et anderkendt og standardiseret CMS system)?
På forhånd, mange tak!
// Lars
Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.
Jeg har haft kik på Clickbank, som virker yderst godt. Problemet er at dem som reklamerer er nødt til at have oprettet en bruger på en ekstern side, med et avanceret system. Jeg ville være meget glad for hvis man kunne implementere noget meget simpelt på min egen hjemmeside, så man undgår en 3. parts side.
:-)
Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.
det lyder umiddelbart som et setup / system, der kunne programmeres manuelt til dit behov ganske nemt og hurtigt. Altså ikke nogen stor opgave, men noget som kan løses ret hurtigt.
Så hvis du har en smule penge til det, så hiv fat i en programmør / programmerings firma, så kan du også få hjælp hele vejen fra start til slut inkl. implementering i dit .net applikation osv.
Som du selv har nævnt, er en tracking-cookie jo et simpelt men effektivt værktøj til at gemme oplysningen om hvordan kunden fandt ind til din side.
Du skal jo blot have oprettet lidt på din landingpage, til at håndtere de forskellige afiliates som sender kunder til dig.
Så et par tabeller i din database, til at styre afiliate-partnere (med deres id) og så noget kode til at lægge en cookie, og lidt kode til at håndtere afkast til afiliates ved salg på den side som kunden afslutter købet på.
Herudover får du nok også brug for en side, der kan fremvise statistik til dine afiliates.
Nogle få timer i en programmørs hænder kan gøre meget ved den sag.
Skriv gerne til mig hvis du vil have et decideret tilbud.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Nu ved jeg ikke hvor meget det kræver, men hvis jeg var i din situation ville jeg nok overveje blot at registrere mig hos Partner-ads. Du skal selvfølgelig betale kommisionen til dem, men omvendt ser jeg flere fordele: