Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ i domænenavne

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Stor konkurrence eller ej - domænenavnet vil stadigvæk være et parameter, der tæller. Værdien bliver ikke mindre og mindre af, at du intensiverer dit SEO-arbejde på siden - det spiller bare sammen i en højere enhed. At sige, at det ikke er en god start at have et keyword-relateret domænenavn er alt for firkantet. Jeg har selv domæner, der ranker udmærket på deres domænenavn, selvom der stort set ikke er lavet SEO på dem. Og det på trods af trods alt moderat konkurrence.

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:23

Niels Tybjerg:

Stor konkurrence eller ej - domænenavnet vil stadigvæk være et parameter, der tæller. Værdien bliver ikke mindre og mindre af, at du intensiverer dit SEO-arbejde på siden - det spiller bare sammen i en højere enhed. At sige, at det ikke er en god start at have et keyword-relateret domænenavn er alt for firkantet. Jeg har selv domæner, der ranker udmærket på deres domænenavn, selvom der stort set ikke er lavet SEO på dem. Og det på trods af trods alt moderat konkurrence.

Ja url er et parameter, men det er så lille at det ikke er noget der er afgørende for din succes, og i modsætning til hvad du siger så falder værdien af en god url jo mere dit seo arbejde intensiveres. 

Jeg har aldrig sagt at en god url er en dårlig start, jeg har bare sagt at effekten af det er overvurderet og at man vil være bedre tjent med at vælge en url folk husker. Nogen gange kan det jo også være keywords relateret.

I kan vælge at tro/syntes hvad i har lyst til jeg vil ikke bruge mere energi på at tale for døve øre. Der findes åbenbart en del rigtig dygtige seo folk i denne tråd.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:25

seo noob:

Ja url er et parameter, men det er så lille at det ikke er noget der er afgørende for din succes, og i modsætning til hvad du siger så falder værdien af en god url jo mere dit seo arbejde intensiveres. 

Hvorfor bliver du ved med at diskutere når du helt tydeligt er oppe imod dygtigere folk end dig selv?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:32

seo noob:
Hvis du har to sider der er 100% ens og urlen er den eneste forskel så vil der være MEGET lidt konkurrence mellem de to ting, og den med den gode url vil vinde.

Tak... det er bare det jeg vil vide... 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 14:47

Mikkel Mikjær Christensen:

seo noob:

Hvorfor bliver du ved med at diskutere når du helt tydeligt er oppe imod dygtigere folk end dig selv?

Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad der for dig til at drage denne konklusion ??

Hvis du læser alle indlæg godt igennem så er jeg den eneste i hele denne tråd der rent faktisk har opsat argumenter for mine postulater. Det kunne jo tyde på jeg er den eneste der rent faktisk har noget hold i mine udtalelser.

Ud over det så er den eneste i denne tråd som arbejder med seo frank hellerup madsen og han var faktisk så flink at bekræfte mine påstande selv om hans indlæg ved første øjekast virker som en modsigelse.

At antallet af folk der er uenige med mig er størst betyder ikke de har ret.

Men da der åbenbart er sket en form for masse hypnose fra et ukendt sted så gider jeg ikke at bruge energien på en diskussion der tydeligvis ikke kan vindes uanset hvor meget information der bliver lagt på bordet.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 14:53

Hvor i Franks indlæg giver han dig bare delvist ret?

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 15:03

Niels Tybjerg:

Hvor i Franks indlæg giver han dig bare delvist ret?

Frank skriver:

Hvis du selv vil teste det, så køb to domæner. Det ene med et søgeord i domænenavnet og det andet med komplet urelaterede ord. Smid noget nogenlunde sammenligneligt indhold på dem, der handler om det valgte søgeord og stik dem et par links af samme karakter. Så vil du hurtigt kunne se, at der er en effekt ved at have søgeordet i domænenavnet.

Dette er jeg sådan set enig i, og det vil du også se igennem hele tråden hvis du læser den. Du vil også kunne læse min argumentation i netop dette setup.

Det er nemlig kun når konkurrencen er urealistisk lille at der kan måles en seriøs effekt, eller hvis der intet seo er lavet. Med to ens sider har du et urealistisk setup hvor konkurrencen mellem to sider er meget meget lille. Og ja her vil domænet være en faktor.

Problemet med netop denne test er at der findes så mange andre ting der fjerner vigtigheden at netop dette når de bliver lavet, og det er netop fordi effekten af selve domænet er lille.

Den største effekt et domæne har ligger i ankerteksten når folk linker til dig, og det har intet med domæneværdi at gøre.

Frank skriver også

At det så alligevel ikke kan betale sig at bruge krudt på et keyword-domæne til seriøse sites er en anden snak.

Her giver frank mig jo sådan set mere direkte ret, og han siger som mig at det ikke kan betale sig at bruge meget krudt på et keyword domæne.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 15:11

For at svare på den sidste del, så tror jeg, at vi snakker forbi hinanden. Vi har jo her i tråden snakket om værdien af domænenavn i forhold til et enkelt keyword, hvor Frank så perspektiverer det til, at man selvfølgelig gerne skulle ranke på mange forskellige relevante keywords med sin side. Men det gør jo ikke værdien i forhold til at ranke på det ene keyword mindre.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:20

seo noob:

Frank skriver:

Hvis du selv vil teste det, så køb to domæner. Det ene med et søgeord i domænenavnet og det andet med komplet urelaterede ord. Smid noget nogenlunde sammenligneligt indhold på dem, der handler om det valgte søgeord og stik dem et par links af samme karakter. Så vil du hurtigt kunne se, at der er en effekt ved at have søgeordet i domænenavnet.

Dette er jeg sådan set enig i, og det vil du også se igennem hele tråden hvis du læser den. Du vil også kunne læse min argumentation i netop dette setup.

Jamen hvad er det så vi diskuterer?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 15:21

Niels Tybjerg:

For at svare på den sidste del, så tror jeg, at vi snakker forbi hinanden. Vi har jo her i tråden snakket om værdien af domænenavn i forhold til et enkelt keyword, hvor Frank så perspektiverer det til, at man selvfølgelig gerne skulle ranke på mange forskellige relevante keywords med sin side. Men det gør jo ikke værdien i forhold til at ranke på det ene keyword mindre.

Nej det gør ikke værdien i forhold til at ranke på det ene keyword mine. Spørgsmålet er hvor stor værdien er til at starte med, og her er mit argument at den største effekt der ligger i urlen er ankertekst når der linkes til dig.

Jeg gider virkelig ikke bruge mere tid på dette banale emne, og vil ikke deltage i denne diskussion mere da vi aldrig bliver enige er det bare tid ud i toilettet. Jeg er sikker på at trådstarter har fået alt det input han kunne drømme om fra alle sider.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)