Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ i domænenavne

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan er det nu med ÆØÅ i domænenavne. Jeg kan se at socialdemokraterne og sf bruger det i fairløsning.dk, men kan alle browsere understøtte øæå i domænenavnet idag.

PS. Kan se at når jeg skriver fairløsning.dk bliver jeg sendt videre til fairloesning.dk.

God sommer weekend

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:52

æ, ø, å Virker. Det er dog langt fra alle steder hvor det virker og hvis du vil være 100% sikker på at undgå problemer så undgå de 3 bogstaver.

Har du en url med ø så er den model fairløsning.dk har lavet en god ide. Et alternativ kunne være at vælge et domæne uden en af disse bogstaver. fairløsning.dk kunne jo have heddet fairsolution.dk eller noget helt tredje.

Domænenavn har ingen direkte effekt på placeringer i Google så det smarteste er at vælge noget folk har nemt ved at huske som amino.dk Wink

Håber det hjalp lidt.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58

Så vidt jeg husker, virker det ikke i IE 6, men i alle moderne browsere burde det virke.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 16:02

Til e-mail er det helt ubrugeligt i praksis. Derudover er det bl.a. også et problem i forbindelse med oprettelse af Adwords kampagner eller links fra andre sider, og der er også stadig alt for mange der bruger Internet Explorer 6, hvor IDN domæner ikke er understøttet.

Jeg vil derfor helt klart anbefale, at særlige tegn undgås i sit hoveddomæne. Man så kan tilknytte domæner med de særlige tegn som aliaser der viderestiller til hoveddomænet. Derved undgår man tab af besøgende, som taster adressen med det danske bogstav.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:13

seo noob:
Domænenavn har ingen direkte effekt på placeringer i Google så det smarteste er at vælge noget folk har nemt ved at huske som amino.dk Wink

Er du sikker på det? For jeg har da ellers altid troet at et domænenavn har en stor betydning for placering i Google.

Det er selvfølgelig ikke alfa/omega men det har en betydning for ens rangering i Google. Det kan være at jeg tager fejl, men de prøvesøgninger i google jeg har foretaget viser, at hvis f.eks. du søger efter "kødben" så dukker "kødben.dk" op som nummer et.

Der er selvfølgelig andre faktorer og sikkert nogle der er meget mere vigtige end domænenavnet, men man skal ikke se bort fra at et domænenavn er en af de faktorer, der påvirker ens rangering.

I følge min egen overbevisning, men jeg kan jo tage fejl.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:10

seo noob:

Jeg syntes måske du er liiige vel nok skråsikker i din sag ... kan du dokumentere din påstand? Evt. med en test du selv har udført?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:16

seo noob:
Domænenavn har ingen direkte effekt på placeringer i Google så det smarteste er at vælge noget folk har nemt ved at huske som amino.dk

domænenavnet har OGSÅ en effekt på placeringer. Godt du er noob :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:25

Tre kommentarer.

SEO noob tager fejl - domænets navn har STOR betydning for placeringer i Google. Det kan de fleste som arbejder med affiliate marketing bekræfte.

Du kan sagtens have ÆØÅ i domænenavne, men folk (også de eksempler du nævner) helgarderer med den type domæner af to årsager:

1) I forbindelse med offline markedsføring er det lettere (og layoutmæssigt mere tilfredsstillende), hvis FAIRLØSNING står i reklamen, fremfor FAIRLOESNING.. Loesening.. Hvad er det? En by i Tyskland? No go.

2) Mund-til-mund holder det heller ikke, hvis din ven ikke kan gå ind på fairløsning.dk (som du har fortalt ham om), fordi siden i virkeligheden hedder noget andet.

Sagt med andre ord: Brug ÆØÅ domæner til at helgardere, men hold dig til et domæne UDEN ÆØÅ, til din hjemmesides egentlige indhold.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:47

BZR:

SEO noob tager fejl - domænets navn har STOR betydning for placeringer i Google. Det kan de fleste som arbejder med affiliate marketing bekræfte.

Domænenavnet har en betydning ja. Men grunden til at betydningen kan blive stor er, at man ofte får en række indgående links fra forskellige sider, hvor det er URL'en der også bliver ankertekst. F.eks. http://private-hjemmesider.dk/

Da ankerteksten har stor betydning, så får domænenavnet det pludselig også Wink

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:30

Tak for svar.

Så kogt ned: Benyt kun et ÆØÅ domæne hvis jeg også råder over domænet hvor ÆØÅ er erstattet af ae,oe,aa.

Og brug af ÆØÅ domæne i markedsføring er ikke godt pt, da der fortsat er mange browsere der ikke kan håndtere ÆØÅ.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)