Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der så ildsjæle på DR1

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Sad og sumpede lidt til ildsjæle på DR1 her til aften. Det handlede om et firma ved navn Unimerco som gjorde det at drive forretning på en lidt utraditonel måde.

Jeg bed dog meget mærke i deres indretning da jeg selv arbejder med indretning af produktions og kontor anlæg til dagligt. De havde samlet produktionen og kontorerne i et og samme lokale, ganske intressant efter min mening.

Men de gjorde også en del ud af at fortælle om hvad de gjorde for medarbejderne. Feks var virkomehden 100% ejet af medarbejderne og så lavede de en del sociale tiltag også.

Et ganske intressant program hvis i mangler lidt inspiration til jeres virkomhed :-)

http://www.dr.dk/dr1/Ildsjaele

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:08
Bestemt et ganske interessant program - jeg så det også.
Netop Kenneth Iversen og Unimerco bliver der lagt mærke til herude vestpå, da de ofte har nogle gode og ofte utraditionelle løsninger på problemer og udfordringer. Syntes bestemt udsendelsen i går var ganske udemærket. Savnede måske opfølgningen hos gæsterne, hvor man så hvordan det havde påvirket deres hverdag på fabrikken.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:27
Så desværre ikke udsendelsen, men tak for linket, så kan man jo lige følge lidt på det i en pause  Hvis du er interesseret i indretning af lokaler, så skulle du prøve at tage en tur forbi Linak på Als. De har netop bygget nye lokaler. Det er rundt ! og produktionen foregår i midten og alle kontorer ligger så udenom. Det er meget utraditionelt, men meget spændende. Jeg har hørt fra flere kontorfolk, at selvom man lige skal vende sig til at der er mere støj, så er det smart, da man ikke længere har en negativ opfattelse af de forskellige funktioner. Jeg kender f.eks. en IT mand, og før havde han ikke fornemmelsen og måske dermed ikke forståelsen for at produktionen stod stille, men nu kan han HØRE det og det giver en helt anden forståelse. Han sagde i spøg, at på Linak er "støjen lig med penge"..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 09:39
Husk også at der iaften på DR2 kl. 21.45 kommer et program hvor man følger en mindre viorksomhed. Så ikke første program i serien, så jeg ved ikke rigtig hvad stilen er :-)

Mvh/

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:49

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:07
Christobel enlig meget sjovt du nævner Linak, jeg er ikke helt sikker om det er også som har lavet det, eller hvad vi har haft med det at gøre, men det bliver nævnt ihvertfal på jobbet ganske ofte. Men har ikke selv set det, kører fordi der tit, da jeg bor på nord Als, så det kunne da være at man skulle prøve at kigge ind, eller hører på jobbet om man kunne få lov til at se det, de må have nogle kontakter der.

Men tak for oplysningen, vidste ikke det sådan ud der :-)

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:46
Hmm.. Er det ikke muligt at se Ildsjæle programmet online ? :s
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)