Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ærekrænkelser/injurier

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim F. Rasmussen:
@Lagersalg123 -JEN Mit spørgsmål har intet med ovenstående at gøre. Jeg må desværre skuffe dig med at jeg ikke er blevet sagsøgt!

Jeg er da fuldkommen indifferent om hvorvidt du er blevet sagsøgt eller ej, du stille et spørgsmål og jeg refererer til en udtalelse du har lavet som nogen mener kan være hånende.

Hverken du eller Ronnik behøver ikke at spekulere i motiver for der er ikke noget/nogen, andet end at give svar på et spørgsmål.

Køb ren argan olie her

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 09:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Kim F. Rasmussen:
@Lagersalg123 -JEN Mit spørgsmål har intet med ovenstående at gøre. Jeg må desværre skuffe dig med at jeg ikke er blevet sagsøgt!

Jeg er da fuldkommen indifferent om hvorvidt du er blevet sagsøgt eller ej, du stille et spørgsmål og jeg refererer til en udtalelse du har lavet som nogen mener kan være hånende.

Hverken du eller Ronnik behøver ikke at spekulere i motiver for der er ikke noget/nogen, andet end at give svar på et spørgsmål.

Har du læst spørgsmålet? Så burde du måske tage et grundkursus i "Læs og forstå" Du svarer jo overhovedet ikke på det som jeg spørger om.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:17

Kim F. Rasmussen:

Hej Aminoer

Er der nogen herinde, der kan svare mig på, om man kan begå ærekrænkelser/injurier på et debatforum på nettet mod en person, der skriver under et alias?

JA det kan man.

Hvis én skriver noget, der er klart injurierende, men "ofret" er mere eller mindre anonymt, kan dette "offer" så påberåbe sig ærekrænkelse?

JA det kan det.

Mange hilsner

Kim

Og nu behøver du så ikke at komme med yderligere spydige bemærkninger om mine læsefærdigheder. Mine læsefærdigheder, funktionelle læsefærdigheder samt min læsekompetancer er yderst veludviklede og fejler ingenting. Jeg vil af forummæssige årsager undlade at følge op på disse bemærkninger, da tråden så bare vil udvikle sig henimod noget der er uønskeligt for Amino og ikke gavner nogen.

Køb ren argan olie her

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 09:35

Lagersalg123 - JEN:

Kim F. Rasmussen:

Hej Aminoer

Er der nogen herinde, der kan svare mig på, om man kan begå ærekrænkelser/injurier på et debatforum på nettet mod en person, der skriver under et alias?

JA det kan man.

Hvis én skriver noget, der er klart injurierende, men "ofret" er mere eller mindre anonymt, kan dette "offer" så påberåbe sig ærekrænkelse?

JA det kan det.

Mange hilsner

Kim

Og nu behøver du så ikke at komme med yderligere spydige bemærkninger om mine læsefærdigheder. Mine læsefærdigheder, funktionelle læsefærdigheder samt min læsekompetancer er yderst veludviklede og fejler ingenting. Jeg vil af forummæssige årsager undlade at følge op på disse bemærkninger, da tråden så bare vil udvikle sig henimod noget der er uønskeligt for Amino og ikke gavner nogen.

Tak, Lagersalg123 - JEN - Jeg har heller ikke hverken tid eller lyst til at skændes med dig, derfor har jeg heller ikke kommenteret dine spydige bemærkninger.

Jeg håber at der evt er nogen med juridisk erfaring der vil komme med et mere uddybende svar.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Generelt er det ikke en god idé med "Google-jura" fordi det simpelthen ikke fungerer på den måde rent juridisk.

Hvis vi tager forbrugerlovene, så står der ikke hvor mange pixelfejl der må være på en skærm, før kunden kan ophæve købet. Det ville blive for omfattende at opdatere lovgivningen på den måde. I stedet skeler man til hvad der er dømt i lign. tidligere sager. Har der ikke været en sag tidligere, fører man et eller flere vidner som argumenterer for sagens påstande, og der afsiges dom.

En jurist eller advokat kan så se "hele sagen" (og som oftest er der mange sager) og så lægger man argumentationen efter lighederne i de tidligere sager. 

De enkelte §§ er altså en slags "telefonnummer", som sagens påstand lægges efter, og det nummer danner så basis for forståelsen af hvad der søges opnået i sagen.

Gør man ikke det, så ender det op med at man kan påstå at pixelfejlen er sexchikane, racisme, eller hvad som helst efterhånden som sagen skrider frem, og modparten ser ud til at have bedre argumenter på det sagen egentligt startede på.

Så til spørgsmålet:  

Injurier/æreskrænkelser er bundet op på den krænkede, og som sådan kan spørgsmålet ikke besvares. Man kunne generelt argumentere at et "nick" (profilnavn) er et kunsternavn som Bubber eller Bamse, men man kunne også det modsatte nemlig, at et "nick" er et dække for anonymitet, - og juridisk kan man ikke krænke en anonym. Derfor kan man bringe slørede billeder, og kalde en kvinde jetsetdronning, sålænge man ikke nævner hendes navn, fordi det ikke er alment kendt at findes en jetsetdronning.

Man kunne også vælge at bruge et andet "telefonnummer" i samme sag, og have en anderledes argumentation.

Jeg ville gøre det sidste, - men jeg er heller ikke advokat. 

Michael

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 16:04

Til alle der har givet mig dårlige stjerner, vil jeg sige at spørgsmålet er formuleret af min kone, og jeg selvfølgelig nok finde en passende straf til hende i weekenden.

For at svaret på spørgsmålene forhåbentlig kan blive mere brugbare, vil jeg prøve at skitsere sagen hvorfra de stammer. Hverken jeg, eller min kone og øvrige familie har lod eller del i problemstillingen!

En kvinde skriver en PB, til en anden kvinde på et internetforum, om nogle personlige problemer og selvmordstrusseler, som modtageren har givet udtryk for. Ved en fejl (?) bliver PBen posted på forummet.

På forumet er reglerne, at indlæg ikke kan slettes, medmindre de overtræder dansk lov om ytringsfrihed!

Modtageren af PBen optræder anonymt med alias, men kan måske genkendes af brugere som har fulgt med på forumet. Bl.a. har vedkommende en hjemmeside hvor alias indgår.

Jeg og min kone kender ikke vedkommende. Det er udelukkende et forsøg på at overbevise forum-ejerne om at det er æreskrænkende for personen, at hendes personlige problemer bliver udstillet på den måde.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:33

Dennis Nielsen -:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
NoEllers andet du kan "bidrage med" ?

Hvad er det lige du selv mener du bidrager med her.... andet end at køre tråden af sporet?

Det har aldrig været en skam og udvise gensidigt respekt

Jeg brugte for noget tid siden 1 times tid på en fyr, som ville ringe tilbage og give besked om projektet blev til noget, men det gjorde han så bare ikke...tak er et fattigt ord ik.... Idea eller?

Sov godt Ib!

Big Smile Kære Dennis Nielsen !

WinkNu fik jeg ikke sagt godnat til dig i går, så det må jeg hellere gøre nu

Den fyr du omtaler må så være mig ?

Nu synes jeg principielt, at man skal holde sig til trådstartes spørgsmål og problemtillinger, og hvis man vil have personlige udmeldinger, skal man oprette en tråd til dette formål. Det synes jeg også du kunne have gjort, andre læsere ved formodentlig ikke, hvad du mener med begreber som fyr og projekt. m.m.

Men for at "afsløre" en lille del, er forhistorien den, at jeg har lagt en opgave ud på Amino Freelancer i forbindelse med ny hjemmeside. I den foirbindelse får jeg en henvendelse fra en Allan Hansen DESIGN YOU, der bl.a. skriver følgende " og generelt er Dennis ZNET altid nem at have med at gøre.

Jeg har allerede snakket med ham om den her opgave du har lagt op, og han gerne lægger det hele op i Joomla for XXX, - kr. plus moms, men han vil gerne snakke med dig inden noget påbegyndes såfremt du skulle have interesse i vores tilbud".

Venlig hilsen

Allan Hansen

DESIGN YOU

Foranledet af ovenstående ringede jeg til dig, og talte med dig kort (ca. 10-15 minutter). Så du har ikke brugt 1 time forgæves på mig. Iøvrigt håber jeg også du husker på, at det også var mig der betalte for samtalen.

Hvem siger iøvrigt at det var dig der spildte tiden ????, hvis du nu var lidt mere kundeorienteret kunne det være at konklusionen istedet var, at det var mig der spildte tiden på dig ???? 

Under samtalen meddelte jeg dig også, at jeg ville vende tilbage hvis det blev aktuelt for mig. Men da Allan var den første freelancer der meddelte sig på banen, måtte jeg vente med at give besked.

Jeg kan så oplyse dig at jeg via Freelancer har fået 18 henvendelse og en del andre andre steder fra ialt ca. 35. ALT ALT for meget synes jeg. 3-4 havde formodentlig været nok.

Det at afgive tilbud er ganske uforpligtende og gratis, det ved jeg som håndværker, det burde du også vide, men åbenbart ikke siden du bliver stødt.

I forbindelse med mine afslag som håndværker forsøger jeg alt så vidt muligt og få svar på årsagerne.

IdeaDu burde måske også istedet finde årsager/årsagerne til, at du ikke vinder den nye kundemulighed. Vil du kende den i denne her situation, er du meget velkommen til at vende tilbage til mig, du kan også træffe mig på telefion 29 26 36 96. 

Jeg kan oplyse dig og andre at jeg har også valgt en Aminoer, og årsager til dette valgt er du og andre også velkommen til at få.

Du har da ellers være glad for min tilbagemelding tidligere, se denne

http://www.amino.dk/forums/t/89525.aspx?PageIndex=1

Med håbet om at du også kommer videre, udover at sidde på Amino og støtte din kammerat Ronnich fra det Fynske. 

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 00:44

Den fyr du omtaler må så være mig ?

Øhh hvorfor skal jeg pludselig blandes ind i jeres offentlige mudderkast Ib? Må jeg bede dig fjerne mit navn ... tak

/allan

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:51

Ronnikc:

Ib: Burde du ikke undlade og hælde benzin på bålet når trådstarter nu rent faktisk _IKKE_ spurgte ind til noget omkring det - men det rent faktisk var Lagersalg der valgte at dreje debatten i den retning på eget initiativ.

Som jeg skrev så var der intet i det citat som kunne få Kim dømt for injuirer.

Hvis nogen i denne tråd nærmer sig noget der er injurierende (som spørgsmålet jo faktisk gik på) så er det da Lagersalg.

Igen så kan du være lige så uenig eller enig du vil i om det er ok - men det er domspraksis og præcedens det handler om.

Derudover så ved du jo ikke engang hvad jeg mener - det er vel det sjoveste af det hele - men det har du helt sikkert også en mening om.

YesJa Ronnikc det har jeg da. Det er da også helt o.k. ikke sandt ? Nu du hylder ytringsfriheden, og herunder mener, at man bare kan kalde folk for det som man har lyst til.

Men jeg tror folk der læser denne tråd kan læse om dine holdninger, lommejura og dommedagsprofetier.

Og altså når der ikke findes domme i forvejen er alt tilladt.

Så hvem der hælder benzin på bålet afgøres nok af læserne ?   

Men lad mig nu understrege med tykke streger at mine indlæg gik på at forsøge at besvare trådstarters spørgsmål hvis det var baseret på Lagersalgs citat (hvilket jeg også spørger ind til).

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:05

Kim F. Rasmussen:

Til alle der har givet mig dårlige stjerner, vil jeg sige at spørgsmålet er formuleret af min kone, og jeg selvfølgelig nok finde en passende straf til hende i weekenden.

For at svaret på spørgsmålene forhåbentlig kan blive mere brugbare, vil jeg prøve at skitsere sagen hvorfra de stammer. Hverken jeg, eller min kone og øvrige familie har lod eller del i problemstillingen!

En kvinde skriver en PB, til en anden kvinde på et internetforum, om nogle personlige problemer og selvmordstrusseler, som modtageren har givet udtryk for. Ved en fejl (?) bliver PBen posted på forummet.

På forumet er reglerne, at indlæg ikke kan slettes, medmindre de overtræder dansk lov om ytringsfrihed!

Modtageren af PBen optræder anonymt med alias, men kan måske genkendes af brugere som har fulgt med på forumet. Bl.a. har vedkommende en hjemmeside hvor alias indgår.

Jeg og min kone kender ikke vedkommende. Det er udelukkende et forsøg på at overbevise forum-ejerne om at det er æreskrænkende for personen, at hendes personlige problemer bliver udstillet på den måde.

Hvis en forum ejer/admin/what ever ik kan se, at det er unødvendigt og krænkende, at sådanne oplysninger ligger offentligt, så er der da et eller andet galt... Enhver med respekt for sig selv og andre, ville slette sådan en tråd, og skide de interne regler et langt stykke!

Hvorfor løse et lille problem, når man kan skabe store? Det må åbenbart være deres motto ;D

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)