Jeg bruger gmail som mailklient - og har udover min gmail flere mailadresser fra egne domæner, som jeg via pop3 henter ind i gmail. Det fungerer upåklageligt - og alle mine mailadresser, adressekartotek og kalender kan derved synkroniseres med en Android mobil. Problemer (mindre problem - men alligevel) jeg har opstår når jeg sender mails ud fra mailadresserne som stammer fra mit eget domæne (f.eks. navn@egetdomæne.dk). Nogle gange ser modtageren så i stedet for "navn@egetdomæne.dk" - "navn@gmail.com på vegne af navn@egetdomæne.dk" . Dette sker fordi jeg benytter gmails smtp server. Gmail tilbyder dog muligheden for at benytte min egen - som er ved one.com, men der er i gmail kun 3 porte man kan vælge, og ingen af dem er one.coms. Er der nogen der har fået dette til at virke i forbindelse med gmail og et one.com domæne? Forslag?
From har normalt ikke noget at goere med hvilke mail server der benyttes. Det er mailprogrammet (I dit tilfaelde gmail) som saetter from, saa selv hvis du bruger one.com's smtp server burde det ikke aendre noget. Det er ogsaa derfor man kan saette hvem som helst som afsender (Inklusiv billgates@microsoft.com).
Saa din eneste loesning er nok at finde ud af hvilket system gamil bruger til at vaelge hvem der skal saettes som afsender.
Så undgår man i gmail universet "på vegne af" ved at benytte sit eget domænes smtp - men one.com må åbenbart ikke understøtte "authenticated smtp" som tilsyneladende kræves. Eller forstår jeg det forkert?
Aha, saa problemet er at google tilfoejer en sendel: header ogsaa og det faar outlook til at vise forkert afsender da outlook fejl-fortolker den header. Og google vil kun fjerne sender headeren hvis man bruger den mail serveren som domainet hoere til.
Har du proevet faktisk at benytte port 25 hos one. Jeg ved godt de skriver man skal bruge en anden, men saa vidt jeg kan vil port 25 muligvis ogsaa virke.
I Gmail kan du opsætte flere email adresser som du så kan fortælle Gmail at den skal bruge når du sender. Gå ind under "Indstillinger", vælg fanebladet "Konti og Import" og kig i sektionen "Send e-mail som".