Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæller subdomæne som nyt domæne hos Google

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan heller ikke umiddelbart sige om subdomænet giver mere linkjuice i form af et link end det oprindelige domæne. Eftersom det er 2 selvstændige domæner kan de hver især have forskellige autoritet og linkværdi alt efter deres indgående links osv.

Der er mange faktorer der spiller ind

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:22

En ting er at subdomæner tæller som ny domæne, men kigger Google ikke også på hvilken IP/server (hvor domænet er hostet) linket kommer fra?

Hvis du har 100 subdomæner liggende i samme server og linker derfra, tror jeg næppe at det vil tælle ret meget iforhold til Google juice. :)

Kommer snart...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:26

tænkstort:

En ting er at subdomæner tæller som ny domæne, men kigger Google ikke også på hvilken IP/server (hvor domænet er hostet) linket kommer fra?

Hvis du har 100 subdomæner liggende i samme server og linker derfra, tror jeg næppe at det vil tælle ret meget iforhold til Google juice. :)

Jo, det ser du også at jeg har skrevet tidligere i indlægget.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:28

Der havde jeg lige overset Big Smile

Kommer snart...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:39

:) sådan går det jo... man ser også tit kun spørgsmålet og svare så på det uden rigtig at have set hvad andre har skrevet, jeg gør det også nogen gange, for det meste med indlæg der er mere end 30 svar til :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:07

KTJ-Media.dk:

Frank Hellerup Madsen:

Hej Christopher,

Bare for at stoppe nogle vilde tanker i opløbet, så kan det ikke anbefales at oprette et væld af subdomæner på dine domæner for at linke til dine sider. Den slags gennemskuer Google på et tidspunkt.

(Du har ikke skrevet det, men jeg fornemmer, at dine overvejelser bevæger sig i den retning).

Hæ... Ja jeg tænkte det samme, men tænkte ikke lige på at advare om det :)

Og dog, hvis han gør sig den ulejlighed at finde forskellige ipnumre til hver subdomæne :)

Her er det specielt værdierne x der kigges på fra google:   xxx.yyy.xxx.yyy  som bør være forskellige.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:11

cpufan:

Og dog, hvis han gør sig den ulejlighed at finde forskellige ipnumre til hver subdomæne :)

Her er det specielt værdierne x der kigges på fra google:   xxx.yyy.xxx.yyy  som bør være forskellige.

Uanset hvor mange IP-adresser man fordeler subdomæner på, vil jeg stadig ikke anbefale nogen af bruge store mængder subdomæner på deres egne domæner til linkbuilding. Det er ikke ret langsigtet. Smile

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:25

Frank Hellerup Madsen:

cpufan:

Uanset hvor mange IP-adresser man fordeler subdomæner på, vil jeg stadig ikke anbefale nogen af bruge store mængder subdomæner på deres egne domæner til linkbuilding. Det er ikke ret langsigtet. Smile

Davs.

Jeg skal snart i gang med mit kæmpe spændende projekt der hedder DoctorQ.dk ( Lad vær' med at besøge siden da der er sneget sig noget malware ind i systemet via Wordpress )

Min plan er at lave forskellige tema-hjemmesider hvor alle eller i hvert fald næsten alle skal hedde noget med doctorQ.dk undtagen min nyhedsside som der kommer til at hedde DRQ.dk - det er fra DRQ.dk at folk de bliver opdateret over alle mine nyeste tema-hjemmesider ( samt Facebook og Twitter ) - så har jeg min eget lille personlige nyhedsside hvorfra jeg kan lave reklame for mig selv, skide smart syntes jeg selv.

Nå - men er det ikke godt nok at jeg laver det sådan her med mine sprit nye domæner.

DoctorQ-videoklip.dk - En hjemmeside kun med  links til videoer i forskellige kategorier

DoctorQ-mobil.dk - En hjemmeside om mobiletelefoner ( affiliates )

DoctorQ-hovedbrud.dk - En hjemmeside med blandet opgaver - Sudoku , Skakopgaver, Gåder, Talrækker.

DoctorQ-butik.dk - En hjemmeside hvor man kan købe DoctorQ ting og sager - Tøj, Plakater, Krus.

Og meget meget mere DoctorQ-???.dk

Men mit spørgsmål er at det er vel ikke noget at jeg bliver straffet for i Googles øjene når jeg linker på kryds og tværs mellem alle mine hjemmesider på samme måde som sub-domæne tilfældet.

Google er vel smarte nok til at se at det er mig der ejer alle hjemmesiderne - syntes du det er en god ide eller en dårlig idé at jeg har tænkt mig at gøre det på den måde.

Venlig hilsen

Michael

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jep ...det tæller som et nyt domæne, med mindre at du har givet Google besked om at indholdet er det samme på de forskellige domæner.

Hvis du laver sider der er ens, eller minder meget om hindanden på alle mange subdomæner, er der god chance for at blive slettet fra Googles index ;-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)